treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Fotografia kolorowa. Na białej karcie owalne tło w kolorze brązowym. Na nim portret starszego mężczyzny ukazanego w ujęciu trzech czwartych z lewej strony. Postać ubrana w czarny surdut obszyty od wewnątrz i na kołnierzu czerwoną tkaniną, z dwoma rzędami złoconych guzików. W rozcięciu pod szyją widoczny biały skrawek materiału. Na prawej piersi order w kształcie ośmioramiennej gwiazdy z czarnym orłem. Twarz blada, pocięta licznymi bruzdami. Oczy duże, niebieskie. Brwi o naturalnym łuku wyraźnie zarysowane. Nos prosty, długi. Usta pełne o naturalnym kształcie, lekko uśmiechnięte. Na głowie siwa peruka mocno lokowana, odsłaniająca czoło.

Król pruski Fryderyk II von Hohenzollern (1712–1786)

Rycina

nieznany

po 1781

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia czarno białej grafiki z jasnym marginesem. Na pionowej karcie, pośrodku bogato zdobionego motywami roślinnymi i heraldycznymi owalu, portret mężczyzny. U góry karty, pośrodku tarcza herbowa z Orłem Polskim w koronie, oplecionym literą S. Po bokach, w dwóch rogach dwie półnagie kobiety z wieńcami laurowymi w dłoniach. Poniżej cztery tarcze z wizerunkami. Na pierwszej lew stojący na tylnych łapach to Lew Księstwa Ruskiego. Na drugiej mężczyzna ze wzniesionym mieczem, siedzącego na koniu to Pogoń Litewska. Na trzeciej orzeł z rozpostartymi skrzydłami to Orzeł Księstwa Mazowieckiego. Na czwartej orzeł z rozpostartymi skrzydłami z koroną założoną na szyję to Orzeł Prus Królewskich. Mężczyzna w średnim wieku ukazany jest z prawego profilu. Ubrany jest w zbroję z dekoracją z motywami roślinnymi i żłobieniami. Nad prawym ramieniem wysoki naramiennik w kształcie skrzydła. Na głowie czepiec i korona zamknięta o kabłąkach zdobionych perełkami z krzyżykiem w zwieńczeniu i roślinno-geometrycznymi sterczynami na otoku. Spod czepca widoczne krótkie, pofalowane włosy. Broda sięgająca do piersi, układająca się w kształt trójkąta. Twarz bez emocji. Oczy duże, głęboko osadzone. Nos długi, spiczasty. Nad wąskimi ustami zarost. W otoku czytany od prawej strony u góry napis: SIGISMUNDUS / AUGUSTUS D / G REX POLON / MAGNUS DUX / L 1554.

Król polski Zygmunt II August (1520 – 1572)

Rycina

Solis, Virgil

1554

Muzeum Zamkowe w Malborku

scena biblijna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie pionowym, czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru. Arkusz obcięty – ślad odcisku płyty zachowany w górnej, lewej części; liczne przedarcia brzegów, większość podklejona papierem, ubytek lewego dolnego rogu; 
Kompozycja symultanicznie przedstawia wydarzenia związane z ukrzyżowaniem Chrystusa na Golgocie. Na pierwszym planie po lewej odział konnicy rzymskiej z dowódcą i chorążym na czele. Po prawej biodro i noga robotnika uczestniczącego w podnoszeniu krzyża. W głębi słudzy przybijają Chrystusa do leżącego krzyża, a za nimi widoczni dwaj żołnierze rzymscy prowadzący skazanego na miejsce kaźni. Szymon Cyrenejczyk podtrzymuje prawą rękę Chrystusa. W tle widoczna zabudowa Jerozolimy. Pod przedstawieniem po lewej zachowana data wykonania odbitki: Aº 1638, a po prawej fragment dedykacji: D CORNELIO VANDER GEEST VIRORVM OPTIMO [...].

De Kriusoprichting | Podniesienie krzyża

scena biblijna

Rubens, Peter Paul

1638

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Odbitka czarną farbą drukarską na pionowym prostokątnym arkuszu papieru. Arkusz obcięty – z lewej strony brak śladu odcisku płyty. Papier silnie zniszczony, pognieciony, poprzedzierany, przedarcie pośrodku od prawej strony podklejone na verso szarym papierem, prawy dolny róg silnie oddarty. 
Przedstawienie figuralne z grupą postaci towarzyszącą podnoszeniu krzyża z przybitym Chrystusem. Na pierwszym planie cztery kobiety z kilkorgiem małych dzieci leżąc i siedząc na ziemi, każda w innej pozie, przyglądają się scenie i lamentują. Towarzyszy im szczekający pies. Za nimi stoi Matka Boska, której towarzyszy św. Jan Ewangelista trzymając ją za ręce i pocieszając. Matka Boska stoi tyłem do sceny, ale odwraca głowę w stronę syna. Po lewej stronie widoczni słudzy dokonujący egzekucji. W tle ciemny stok wzniesienia otaczającego miejsce kaźni. Pod przedstawieniem, po lewej napis AMICITIAE QVOD SVPERSTITI / DESTINARAT DEFVNCTO L. M. D. D. Q., po prawej formuła przywileju w dwu wersach: Cum priuilegiis Regis. Christianissimi / Principum Belgarum et Ordinum Batauiae.

De Kruisoprichting | Podniesienie krzyża

scena biblijna

Rubens, Peter Paul

1638

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Maria Kazimiera (1641-1716) - portret

Bonnard Robert

po 1696

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico grafiki

Jan III Sobieski (1629-1696) - portret

Bonnard Robert

po 1696

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 167 obiektów

Kolekcje

23

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd