treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: uczeni

Liczba wyników: 47

Obiekty

25
scena gloryfikacji władzy - ujęcie z przodu; Pośrodku postać brodatego mężczyzny w oksydowanej zbroi i pomarańczowo-czerwonym płaszczu trzymającego w prawej dłoni wiązkę strzał a w lewej wagę. Ponad nim putto z wieńcem laurowym i liściem palmy. Powyżej na biało-szarych obłokach postać starszego brodatego mężczyzny odzianego w rozwiane szaty, unoszącego prawą rękę. W lewej trzyma kulę ziemską. Jego głowę otacza aureola przypominająca rozłożony pawi ogon w bieli. Po bokach od góry putta podtrzymujące kamienne tablice i model świątyni. Niżej dwa adorujące anioły. W dolnej partii kompozycji pośrodku postać kobiety z odsłoniętymi piersiami. Ubrana jest w niebieską suknię i czerwoną pelerynę. Rękę i wzrok unosi w stronę tronującego mężczyzny, a drugą opiera na księdze podtrzymywanej przez putto. Po bokach tronu postacie mężczyzn w XVII-wiecznych strojach. Po lewej dwóch duchownych, po prawej żołnierze w antykizujących zbrojach. Przy dolnej krawędzi tablica inskrypcyjna w ramie z ornamentem okuciowo-wolutowym. Pośrodku dziewięciopolowy herb z labrami podtrzymywany przez postacie dwóch mężczyzn w hełmach z pawimi piórami.

Gloryfikacja księcia Filipa II

scena gloryfikacji władzy

Reinicke, Pancratius

1806

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie odwrocia. Przedstawienie czteroosobowej żydowskiej kapeli grającej we wsi.

Kapela

metaloplastyka

Pacanowski, Bolesław

1950 — 1959

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z przodu

Świecznik chanukowy (hebr. chanukija)

nieznany

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

cegła szamotowa - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Prostopadłościenna cegła z jasnej glinki szamotowej. Prawa strona obtłuczona. Cegła niejednolita, ziarnista.

Cegła szamotowa

Didier-Werke AG

1864 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; scena wielofiguralna, 8 osób uczestniczy w procesji: 5 kobiet w strojach antycznych, 2 mężczyzn i satyr. Na początku pochodu idzie kobieta ubrana w długi peplos, trzymająca w jednej ręce gałązkę, a w drugiej misę z darami, za nia idzie niski brodaty mężczyzna z nagim torsem, przewiązany chustą w pasie; mężczyzna niesie na głowie misę, a prawą ręką ciągnie za rogi dorosłego kozła; za tym mężczyzną idą dwa kolejni ubrani w chitony, jeden starszy z brodą, drugi młodszy; za nimi idą cztery kobiety.W tle widoczny budynek (świątynia?) przybrany kwiatową girlandą. Przed procesją na postumencie przystrojonym girlandą stoi czara z płonącym ogniem

Procesja ofiarna

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Filipa Melanchtona - ujęcie z przodu; Grafika, złożona z 13 arkuszy (o różniących się nieco wymiarach) naklejonych na płótno, które rozciągnięto na połączonych ze sobą trzech świerkowych deskach i pomalowano farbami temperowymi. Przedstawia mężczyznę ubranego w szubę podbitą futrem i białą koszulę, której kołnierz wystaje spod odzienia wierzchniego. W ręku trzyma książkę w czerwonej oprawie. Spogląda w swoje prawo, twarz pociągła drobna w porównaniu do szerokiej sylwetki. Stoi pod arkadą wspartą na dwóch kolumnach o kapitelach korynckich. W narożach dwa kartusze z godłami: po lewej węża wijącego się na krzyżu, a po prawej lwa w koronie trzymającego młotek i cęgi. U góry nad łukiem biały pas z napisem: Rama czarna z namalowanymi wzorami wokół naklejonych kaboszonów.

Portret Filipa Melanchtona

Cranach, Lucas młodszy

około 1560 — 1580

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia; Identyfikacja - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia w układzie poziomym przedstawiająca scenę zainscenizowaną w plenerze. Na pierwszym planie po prawej stronie sylwetka stojącego mężczyzny  w ujęciu całopostaciowym en face. Mężczyzna trzyma, w opuszczonych wzdłuż ciała rękach, tablicę rejestracyjną z numerem AF-130448. Po lewej tył zaparkowanego białego samochodu z wyeksponowaną tablicą rejestracyjną. W tle drzewa, drewniany krucyfiks i parkowa ławka. Fotografia oprawiona w czarne passe partout oraz czarną, przeszkloną ramę.

Identyfikacja

Karwowski, Antoni

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 25 obiektów

Kolekcje

20

Ścieżki edukacyjne2

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd