treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: hełm

Obiekty

258
Widok 3

Morion

Hełm

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/G/473/ML - Widok Chełma i Wieży na Bieławinie. Na pierwszym planie tafla wody w której odbijają się drobne zarośla i fragment usytuowanej lekko w prawo zrujnowanej wieży. Zachowany częściowo fragment jednej ściany i krótkie fragmenty ścian bocznych w widoku od strony wnętrza. W przyziemiu ujęty otwór wejściowy, powyżej zamknięte ostrym łukiem okno oraz łuk archiwolty. W centrum nieregularny ubytek muru. W tle widoczny lekko pagórkowaty teren z widokiem miasta.
sygn. pod ryc.l.: rys. z natury A. Lerue; śr.: w Lit. A. Pecq&Co w Warsz489; p.: Lit. J. Cegliński
u góry napis: ALBUM LUBELSKIE
pod ryc. napis: HEŁM I WIEŻA NA BIEŁAWINIE

/C/hełm i wieża na Bieławinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Sapieha Kazimierz (zm.1720) - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Lubomirski Jakub Aleksander (1695-1772) - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Fotografia kolorowa. Płaskorzeźba z kartuszem herbowym z jasnego drewna. Na polu o formie pionowego prostokąta znajduje się tarcza herbowa. Na tarczy trzy lwie głowy. Powyżej hełm z wyciętymi otworami na oczy i wyraźnie zaznaczoną częścią nosową. Na hełmie jelenie rogi, a pomiędzy nimi lwia głowa.

Płaskorzeźba z herbem von Weilnau

warsztat malborski

1894

Muzeum Zamkowe w Malborku

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; popiersie kobiety widoczne z prawej strony; kobieta jest ubrana w zbroję, ma bogato dekorowany hełm m.in. w pegazy i sfinksy, spod hełmu wychodzą długie kręcone włosy, które opadają na ramiona; na napierśniku zbroi widoczna maska Gorgony; z tyłu za przedstawieniem ledwie widoczna sygnatura: ACIIACIOIV (ASPAZJOS)

Atena Partenos

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; widoczne dwie postaci: po lewej naga kobieta (Wenus) stojąca tyłem do widza, w lewym ręku trzyma płaszcz, w prawym podłużny przedmiot z pętlą (broń Marsa); po prawej stoi skrzydlate putto wręczające kobiecie hełm

Wenus z puttem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; scena wielofiguralna; na początku pochodu idzie putto trzymające w jednej ręce paterę, a w drugiej róg, w którym płonie święty ogień. Za nim idzie związany i zgięty w pół jeniec, obok którego widać głowę mężczyzny niosącegoi wieniec. Za jeńcem idzie poganiający go gałązką mężczyzna, a za nim mężczyzna niosący sztandar. Obok na koniach jadą dwaj mężczyźni - jeden z nich ubrany w zbroję rzymską i wieniec laurowy (władca), drugi ubrany w płaszcz, zbroję i hełm (prawdopodobnie dowódca wojsk).

Wjazd triumfalny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; scena wielofiguralna; na początku pochodu idzie putto trzymające w jednej ręce paterę, a w drugiej róg, w którym płonie święty ogień. Za nim idzie związany i zgięty w pół jeniec, obok którego widać głowę mężczyzny niosącegoi wieniec. Za jeńcem idzie poganiający go gałązką mężczyzna, a za nim mężczyzna niosący sztandar. Obok na koniach jadą dwaj mężczyźni - jeden z nich ubrany w zbroję rzymską i wieniec laurowy (władca), drugi ubrany w płaszcz, zbroję i hełm (prawdopodobnie dowódca wojsk).

Wjazd triumfalny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Władysław IV (1595-1648) - portret

szkoła flamandzka

po 1632

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Męczeństwo św. Wilhelma

Rosa Salvatore

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać zwrócona w lewo. Głowa w ujęciu trzy czwarte w prawo. Spojrzenie na wprost. Mężczyzna w czarnej zbroi. Prawa ręka oparta o hełm zdobiony piórami. Pod szyją długi, koronkowy żabot. Na głowie peruka – kaskada bujnych loków. Delikatne rysy. Długi nos, wąsik i pełne usta.

Montgomery Guy de - portret

szkoła francuska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Reprezentacyjny portret młodzieńca w ciemnej zbroi, w ujęciu do wysokości bioder. Stoi prawym bokiem, lewą rękę trzymając na biodrze, w prawej trzyma laskę marszałka. Na głowie ma ciemną, bujną perukę, której pukle spływają na ramiona pancerza, pod szyją przewiązany koronkowy szal. Za jego plecami widać kłęby dymu i czerwoną, ognistą poświatę na niebie. W głębi majaczą niewyraźnie postacie walczących jeźdźców. Na pierwszym planie, zza lewego rogu obrazu wystaje fragment leżącego na podorędziu hełmu z zamkniętą przyłbicą.

Marszałek Francji (Jakub Sobieski ?) - portret

szkoła francuska

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Sieniawski Adam Mikołaj ? (1666-1726) portret

malarz polski

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Lubomirski Kazimierz - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 258 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd