treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
pieta - ujęcie z przodu; Rzeźba o pionowej kompozycji przedstawia dwufigurową grupę: Marię trzymającą martwe ciało Chrystusa. Sylwetka Marii ukazana frontalnie wsparta jest na kamiennym zboczu porośniętym darnią widocznym po bokach i poniżej postaci. Twarz o zaokrąglonych policzkach otacza falująca fryzura długich włosów. Głowę okrywa długi marszczony welon. Obszerny płaszcz nałożony na suknię o długich szerokich rękawach zagina się tworząc głębokie, światłocieniowe fałdowania i szerokie płaszczyzny na krawędziach. Ciało Chrystusa o nieco pomniejszonych proporcjach oddane jest naturalistycznie. Wsparte na kolanie matki osuwa się diagonalnie od jej prawej dłoni podtrzymującej głowę syna, ku lewej nisko opuszczonej i podpierającej tors tuż poniżej ciętej w szeroko rany w boku. Dłońmi oraz wysuniętym do przodu i ustawionym nieco wyżej swym prawym kolanem podtrzymuje osuwające się diagonalnie martwe ciało Chrystusa o pomniejszonych proporcjach.

Pieta

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, recto, kartka zapisana pismem odręcznym

List do Natalii Zajczyk

Zimmermann, Anna

1950-05-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Staruszka - portret

malarz holenderski kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ofiara Ifigenii

malarz flamandzki

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

głowa - Ujęcie z góry; Z nieregularnego bloku szarożółtego kamienia wyłoniona twarz kobieca o grubych rysach, z czołem przykrytym falistymi włosami.

Głowa kobiety - Wichura

głowa

Utech, Joachim

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz olejny na płótnie. Postać Chrystusa ujęta 3/4, lekko zwrócona w prawo. Ciało odkryte do bioder, ciemnobeżowe, kontury wycieniowane szarobrązowe. Zaznaczone obojczyki, żebra i przepona. Na biodrach biało-szara przepaska. Ręce zgięte w łokciach, skrzyżowane na przegubach dłoni z rozpostartymi lekko palcami. Związane szaro-brązową linką, splot zaznaczony bielą. W prawej ręce brunatno-czarna palma męczeństwa (w postaci pałki wodnej), oparta o prawe ramię i wychodząca poza nie ukośnie na zewnątrz, na wysokość głowy. Na ramionach Chrystusa płaszcz o zgaszonej czerwieni, lekko nakrywając prawy obojczyk spływa ku dołowi z tyłu, przez lewę ramię przechodzi do przodu, przysłaniając część torsu oraz ramię. Załamuje się na zgięciu i fałdą spływa w dół, przysłaniając uda. Fałdy wycieniowane ciemniejszą czerwienią w odcieniu brązu i paskami przezroczystego, zgaszonego pomarańczu. Płaszcz zawiązany jest pod szyją czarną tasiemką, na kokardę. Twarz Chrystusa okolona krótką brązową brodą, nad rozchylonymi czerwonymi ustami brązowe wąsy. Wokół ust i nosa wycieniowane bruzdy. Nos prosty, oczy brązowe, duże lekko migdałowe o rozjaśnionych powiekach, brwi brązowe proste. Owal o zaznaczonych kościach policzkowych. Wokół głowy aureola w kolorze złamanej żółci. Od głowy odchodzą na przemian po 3 rodzaje promieni. Białe, proste (środkowy dłuższy falisty), szaro-oliwkowe. Tło obrazu ciemnoszare z odcieniem różu i beżu. Po lewej stronie w dołu zaznaczona balustrada ze sterczynami.

Chrystus w koronie cierniowej - Ecce Homo

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawiający Matkę Boską Karmiącą, wykonany farbami olejnymi na odwrociu szkła w kolorach: niebieskim, zielonym, złotym i czerwonym. W górnych rogach dwa klęczące anioły. Bez ram. Składa się z 3 szkieł złożonych i sklejonych papierem.

Matka Boska Karmiąca

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/5 - Przedstawienie cmentarza wśród drzew. Na pierwszym planie kobieta w czarnym płaszczu klęczy przy nagrobku ze stojącą rzeźbą płaczki. Kobieta zbolała, zapłakana, lewą ręką podpiera głowę, prawą wspiera na płycie, pochyla się w kierunku pomnika. Na płycie okrągły wieniec, na cokole nieczytelny napis. Stojąca rzeźba płaczki w długiej sukni i w zawoju na głowie, lekko pochylona w kierunku płaczącej kobiety. Za pomnikiem rozłożyste drzewo. W tle nagrobki i krzyże, niektóre przechylone, między nimi zarośla, w tle wysokie drzewa.

Cmentarz

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Jana Lemańskiego. Postać starszego mężczyzny ujęta w popiersiu, lekko zwrócona w prawą stronę. Ubrany w biała koszulę i ciemny surdut. Twarz pociągła. Czoło wysokie z zakolami. Oczy duże, brwi krzaczaste, nos prosty. Wąsy długie, podkręcone. Długa, wąska bródka. Policzki bez zarostu. Tło malowane szerokimi, wyraźnymi pociągnięciami pędzla w kolorze jasno i ciemnobrązowym.

Portret Jana Lemańskiego

Krzyżanowski, Konrad

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 21 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd