treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
drewniana figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona figura mężczyzny. Twarz owalna, długi nos i broda. Ręce oparte na kolanach. Ciało szczupłe.

Postać przodka

nieznany

między 1951 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Bransoleta - Ujęcie z przodu z góry. Zamknięta, kamienna, okrągła, bransoleta w kolorze grafitowym. Jeden z pasków krótszy, oba zdobione w formie rzędu małych kropek. Zewnętrzna powierzchnia bransolety gładka, a wewnętrzna szorstka.

Bransoleta męska

nieznany

między 1930 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona postać ludzka. Twarz schematycznie zaznaczona, zakończona bardzo długą brodą/podbródkiem. Po obu stronach brody dwa długie wąsy.

Postać Nommo

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Prorok Eliasz

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

naczynie, rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniane, okrągłe naczynie o kształcie kielichowym na krótkiej, okrągłej nóżce z przykrywką. Całość ozdobiona wzorami geometrycznymi w postaci płytkich nacięć.

Puchar hogona z przykrywką

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle przedstawienie odznaki w kolorze srebrnym, w formie równoramiennego krzyża o rozszerzających się ramionach, lekko zaokrąglonych na krańcach, dekorowanych wstęgowym wzorem. Między ramionami krzyża odcinki roślinnego wieńca.  Pośrodku, w miejscu połączenia ramion okrągły medalion z herbem miasta Kwidzyna w wieńcu z liści dębowych oraz z napisem w otoku - Schützengilde

Odznaka nagrodowa gildii strzeleckiej Winrich von Kniprode w Marienwerder

Lange, Adalbert

1932

Muzeum Zamkowe w Malborku

tarcza wojenna - Ujęcie zprzodu; Drewniana, prostokątna, bogato zdobiona tarcza z centralnie rozmieszczonym motywem motyla.

Tarcza wojenna

nieznany

1900 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szufla do ziarna - Ujęcie leżącej szufli; Szufla do ziarna wykonana z jednego kawałka drewna. Część pracująca wąska i długa, głęboko wyżłobiona o wyraźnie podniesionych ściankach bocznych. Ostrze łyżki uszkodzone mechanicznie, w dwóch miejscach ślady po sękach. Ścianki boczne w górnej partii łagodnie się zwężają i przechodzą w lekko wygięty i zakończony półokrągło trzonek o przekroju owalnym.

Szufla do ziarna

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem - ujęcie z przodu; Maria o drobnej, smukłej sylwetce siedzi frontalnie na tronie o lekko podwyższonych bokach. Dłonią podtrzymuje dziecko ułożone w pozycji siedzącej z lekko podkurczonymi nogami i usytuowane na jej lewym kolanie. Postaci ubrane są w długie tuniki opadające podłużnymi wąskimi fałdami rytmicznie różnicującymi powierzchnię szat. Figura o drążonym odwrociu została opracowana jako przyścienna. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona, zwłaszcza w partii twarzy Marii; nosi liczne ślady po owadach. Głowa Jezusa i prawa ręka Marii nie zachowały się. Pozostałości polichromii widoczne są w zagłębieniach rzeźby.

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem

warsztat zachodniopomorski

około 1260

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pieta - ujęcie z przodu; Rzeźba o pionowej kompozycji przedstawia dwufigurową grupę: Marię trzymającą martwe ciało Chrystusa. Sylwetka Marii ukazana frontalnie wsparta jest na kamiennym zboczu porośniętym darnią widocznym po bokach i poniżej postaci. Twarz o zaokrąglonych policzkach otacza falująca fryzura długich włosów. Głowę okrywa długi marszczony welon. Obszerny płaszcz nałożony na suknię o długich szerokich rękawach zagina się tworząc głębokie, światłocieniowe fałdowania i szerokie płaszczyzny na krawędziach. Ciało Chrystusa o nieco pomniejszonych proporcjach oddane jest naturalistycznie. Wsparte na kolanie matki osuwa się diagonalnie od jej prawej dłoni podtrzymującej głowę syna, ku lewej nisko opuszczonej i podpierającej tors tuż poniżej ciętej w szeroko rany w boku. Dłońmi oraz wysuniętym do przodu i ustawionym nieco wyżej swym prawym kolanem podtrzymuje osuwające się diagonalnie martwe ciało Chrystusa o pomniejszonych proporcjach.

Pieta

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 230 obiektów

Kolekcje

25

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd