treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
półwytwór narzędzia - Ujęcie z boku od dołu; Masywny odłupek krzemienia pasiastego, część większej bryły. Pęknięcie w części dystalnej sugeruje, że był on dużo większy. Strona wierzchnia pokryta jest cienką, gładką korą, częściowo zdjętą kilkoma uderzeniami, które wstępnie nadały kształt przedmiotowi.

Półwytwór narzędzia

kultura pucharów lejkowatych

3900 p.n.e. — 2600 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja w formie stojącego prostokąta. Konny orszak weselny na tle zimowego pejzażu. Na pierwszym planie drużba na koniu, z biczem w prawej ręce. Za nim jeźdzcy i wozy konne z gośćmi weselnymi.

Wesele krakowskie

Wierusz-Kowalski, Alfred

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/1157/ML - Widok Kamionki nad Bugiem (Ukraina, obwód lwowski). Pejzaż nadrzeczny z fragmentem pól i skarpą na pierwszym planie. Z lewej strony topola i rozłożyste drzewo za nią. Rozlewisko rzeki poprzecinane pasami trawy. W tle, wśród drzew, zabudowania wiejskie z trójkopułową, bieloną cerkwią. Jasne niebo pokryte białymi chmurami z domieszką bladego różu. Na obrazie przewaga zieleni w różnych odcieniach oraz bladych błękitów nieba i rzeki.

Pejzaż (widok Kamionki nad Bugiem)

Dębicki, Stanisław

1908

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz malowana na odwrociu szkła, prostokątny w układzie pionowym, oprawiony w drewniana ramkę z deseczek sosnowych (szer. 4 cm), łączonych na wpust i kołeczki. Tło obrazu jasne, rozbielone popielate. Po środku namalowana 3 postaci św. Apolonii, z czarnym okonturowaniem wszystkich elementów szat i rysów. Twarz zwrócona w prawą stronę, otoczona żółtą aureolą. Rysunek oczu, brwi, nosa, ucha wykonany czarną kreską, jasne plamy na policzkach i w kącikach oczu, usta nie są widoczne. Włosy ciemne, półdługie opadające na lewe ramię. Suknia fałdowana koloru czerwonego z głębokim wycięciem V, sięgającym do pasa, pomalowanym na żółto z kwiatem pośrodku, wokół szyi szara obwódka. W talii ciemny, szeroki pas ze śladami złocenia. Rękawy do łokci, przy lewym żółta falbanka. W prawej dłoni ciemnozielona palma męczeństwa, w lewej – szczypce beżoworóżowe. Dolna partia sukni, poniżej talii, otoczona od tyłu szatą opadającą w dół, w kolorze ultramaryny, przewieszona przez zgięcie prawej ręki. Tło u góry obrazu, po obu stronach postaci, ozdobione jest symetrycznymi kwiatonami, złożonymi z kulistych kwiatów (po 3) czerwono-żółtych, rozdzielonych ciemnozielonymi owalnymi listkami.

Święta Apolonia

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle. Tło czarne. W górnych rogach stylizowane tulipany, czerwone  cieniowane białą i brązową farbą. Kontury płatków czarne. Liście i gałązki białe. Na obrazie św. Józef trzymający w lewej ręce gałązkę kwiatów czerwonych z czarnymi listkami, na prawej ręce – siedząca postać Dzieciątka. Twarz i ręce świętego oraz ciało dziecka białe, kontury zaznaczone brązową farbą, brwi i oczy czarne, włosy brązowe, linia włosów zaznaczona czarnymi kreskami. Wokół głów złote aureole, kontury obwiedzione na biało. Dzieciątko w różowej przepasce biodrowej. Św. Józef w czerwonym płaszczu, o fałdach i draperiach zaznaczonych białą i jasnobrązową farbą. Suknia świętego ciemnobrązowa, draperie podkreślone na biało i czarno. Ramki obrazu z listewek ciemnobrązowych.

Święty Józef z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

1395/A/ML/2 - Naszyjnik brązowy wykonany z pręta lanego, pokrytego zieloną patyną. Całość spiralnie skręcona; końcówki płasko zaklepane, nieskręcane jedynie ozdobione kilkoma żłobkami nacietymi na zewnętrznej stronie naszyjnika

Naszyjnik

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

talerz - Ujęcie z przodu. Talerz płaski uformowany na kole garncarskim z gliny o barwie jasnobrązowej , szkliwiony tylko po wewnętrznej stronie. Dno lekko wyodrębnione, korpus niewysoki przechodzi w plaski, szeroki wylew zakończony faliście (

Talerz

nieznany

przełom XVIII i XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ceramika - Ujęcie kolejnego boku; Widoczne dwie postacie na wprost, trzymające się za ręce, mężczyzna z lewej skierowany przodem w nasza stronę natomiast kobieta z prawej strony skierowana tyłem do widza. Trzymają za swoje ręce po bokach kolejne postacie opierające się na głowach i stapach z wygiętym tułowiem do tyłu.

Wazon z kręgiem postaci

Szczepkowski, Jan

między 1900 — 1907

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z prawego boku; Figura - postać kobiety. Postać w pozycji siedzącej. Ręce oparte na kolanach. Na głowie naczynie. Bardzo uwydatniony pępek. Znacząco płaska twarz.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

sprzęt do drukowania i grafiki, matryca drukująca - Ujęcie z przodu. Matryca do drukowania tkanin z wykonanym z nabitych w drewno mosiężnych sztyfcików i blaszek ornamentem o motywie roślinnym.

Matryca do drukowania tkanin

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 44 obiektów

Kolekcje

15

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd