treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Rostok

Obiekty

932
Srebrna moneta pomorska witen - Ujęcie awersu. Cienka moneta, okrągła, o nieregularnym kształcie. W polu, w wewnętrznym otoku perełkowym gryf kroczący w lewo. Na brzegu napis.

Moneta witen (Warcisław IX , Barnim VII)

1405 — 1449

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fajka - Fajka w kolorze czarnym, z drewnianą powierzchnią główki i cybucha z wyraźnymi ciosaniami (ryflowanie). Część z ustnikiem gładka, możliwe jest jej odkręcenie.

Fajka

nieznane

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Wnętrze małej izby. Pośrodku pokoju stoi drewniany, prostokątny stół. Z lewej strony przy stole siedzi kobieta w czepku na głowie. Na jej kolanach leży, przytulone do niej dziecko. Naprzeciwko, po drugiej stronie siedzi kobieta, położyła się na stole. W tle, w lewym rogu, obok okna stoi łóżko, w którym leży kobieta.

Mieszkańcy getta

scena rodzajowa

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

pochewka grzebienia - Ujęcie z przodu; Obiekt zbudowany został z dwóch okładzin o kształtach wydłużonych prostokątów o prostych bokach, okładziny, ułożone równolegle względem siebie, umocowane są do dwóch bocznych płytek za pomocą nitów wykonanych ze stopu miedzi, po dwa nity na każdą płytkę. Boczne płytki częściowo wchodzą w odstęp pomiędzy okładzinami, wyznaczając w ten sposób szerokość przestrzeni na grzebień, a częściowo wystają poza ich końce. Jedna ich krawędź położona jest w tej samej linii co krawędź okładzin, a druga nieco wystaje. Na tych wystających odcinkach umocowano dodatkowo krótkie fragmenty kolejnych okładzin, zrównanych z jednej strony z okładzinami głównymi, a z drugiej z krawędziami wewnętrznymi płytek. Płytki posiadają koliste otwory do umocowania grzebienia w pochewce, a ich zakończenia zdobione są czterema nacięciami biegnącymi przez całą szerokość. Okładziny główne ozdobiono przy krawędziach dwoma rzędami kolistych oczek z zaznaczonymi środkami. Całość została wypolerowana.

Pochewka grzebienia

nieznana

1201 — 1225

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grzebień dwustronny grupa IIB, typ III - Ujęcie z przodu; Niewielki, dwustronny grzebień, wykonany z czterech płytek wyciętych z poroża, ułożonych obok siebie i przymocowanych do obustronnie występujących okładzin nitami wykonanymi ze stopu miedzi. Każdy nit znajduje się pośrodku jednej płytki. Po zmontowaniu konstrukcji wycinano za pomocą precyzyjnych piłek zęby, gęstsze u góry, z rzadziej rozmieszczona w dolnej cześci grzebienia. Powierzchnia została wygładzona, usunięto ślady obróbki surowca.

Grzebień dwustronny grupa IIB, typ III

nieznany

1175 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Jürgena Valentina Winthera - ujęcie z przodu; Portret w formie wpisanego w owal popiersia mężczyzny o falowanych, czarnych włosach sięgających długością poniżej uszu, z prosto uciętą brodą i wąsami. Mężczyzna o prostym nosie i szerokich ustach spogląda brązowymi oczami w lewo. Strój jest ciemny brązowo-czarny, tkanina ozdobiona haftem. Szeroki, gładki, biały kołnierz jest postawiony i wywinięty na boki. Na piersi zawieszone są  złote łańcuchy oraz medalion z przedstawieniem portretowym pary. Owal z portretem okala prostokątne, malarskie obramowanie w formie iluzjonistycznej, szarej ramy z trójkątnymi ostrosłupami w rogach.

Portret Jurgi Valentina Winthera

portret męski

nieznany

przed 1618

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kamizelka ratunkowa - Ujęcie z boku; Kamizelka wykonana z dwóch pływaków płóciennych, przednim i tylnym, wypełnionych trawą morską, o kształtach zbliżonych do prostokąta lub trapezu (64 x 40 cm) z nieco wklęsłymi górnymi bokami. Górne narożniki pływaków połączone ze sobą pustymi komorami umożliwiającymi swobodne zwisanie dwóch pozostałych komór-pływaków, tworząc jednocześnie otwór na środku na głowę o średnicy 18 cm. Przy dolnych narożnikach kamizelki przyszyte przelotki z taśmy parcianej. W obydwu parach przelotek, wzdłuż dłuższych boków umieszczono taśmy parciane o długości 9 cm, zakończone stoperami powstałymi ze złożenia i przeszycia końcówek taśm, które zapobiegają wysunięciu się taśm z przelotek. Na jednym z dłuższych boków, przy szwach naszyte dodatkowe kawałki tkaniny wzmacniające naderwane szwy. Słabo czytelny czarny nadruk na zewnętrznej stronie pływaka.

Kamizelka ratunkowa

J. W. T.

1890 — 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

cegła szamotowa - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Prostopadłościenna cegła z jasnej glinki szamotowej. Prawa strona obtłuczona. Cegła niejednolita, ziarnista.

Cegła szamotowa

Didier-Werke AG

1864 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwa krajobrazy - ujęcie z przodu; Obraz w formacie koła. W centrum schemat przypominający koło ruletki. Wokół czarnego sporego punktu cztery kręgi, każdy podzielony na trzydzieści części. W każdym z trzech pierwszych okręgów zapisane są cyfry. Ostatni, największy krąg, zewnętrzny, ma wpisane w 30 wydzielonych częściach fazy księzyca (albo okrągłe formy przypominające je). Połowa z nich, po prawej stronie namlaowana jest jakby przedstawiały ludzkie twarze wpisane w koła o różnym stopniu jasności. Połowa z lewej strony to czarne koła z niewielkimi jasnymi akcentami przy krawędziach. Wokół błękitno-niebieskie niebo z chmurami, coraz jaśniejsze i falujące im bliżej krawędzi obrazu, przy której jest zielony, sielski krajobraz łąk, pól i małych miasteczek wśród pagórków i drzew.

Dwa krajobrazy

Waniek, Henryk

2000 — 2001

Muzeum Narodowe w Szczecinie

cukiernica do cukru pudru - Ujęcie z przodu; Puszka z ażurową pokrywą, kształtem nawiązująca do antycznych urn. Wsparta na okrągłej stopie z trzema uskokami, przechodzącej w niewysoki, drobno kanelowany trzon. Korpus smukły, o kielichowej formie, w dolnej części również kanelowany. Pokrywa wysoka, o wklęsłych ściankach zakończona półkolistą kopułką, ze zwieńczeniem w formie maleńkiej wazy. Wycięcia na pokrywie układają się we wzór stylizowanych kampanul.

Cukiernica do cukru podru

Voggelaer, Martin Ephraim

1795

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łyżka wazowa - Ujęcie z dołu; Rokokowa łyżka wazowa o puklowanej powierzchni i falistym brzegu, z rytowaną podwójną linią przy krawędzi. Pukle wydzielone czterema parami repusowanych esowatych linii. Trzonek płaski, o asymetrycznym, falistym wykroju. Uchwyt wydzielony przewężeniem, na końcu rozszerzający się i wygięty lekko w górę. Na środku w owalnym polu głowa gryfa w koronie pomiędzy cyframi, obok z prawej cecha warsztatowa mistrza I*F TIM

Łyżka wazowa

Timm, Johann Friedrich

około 1750 — 1770

Muzeum Narodowe w Szczecinie

4 grosze - Ujęcie z przodu; Na awersie w wytartej, słabo czytelnej bordiurowej obwódce napis: No: 3901. Colberg 1807./ Viér Groschen./ under Konigl. Garantie. (niebieski atrament). Poniżej podpisy

4 grosze

Gneisenau, August Neidhardt von

1807

Muzeum Narodowe w Szczecinie

1 milion marek - Ujęcie z przodu; Na awersie czarny druk kursywą: Die Stolper Bank Aktiongesellschaft Zweigniderlassung/ Kolberg in Kolberg zahle gegen diese Platzanweisung bei Sicht/ an Herrn (ostatnie słowo zadrukowane poziomą belką, natomiast miejsce na wpisanie personaliów beneficjenta zadrukowane podwójnym ciągiem rąbów połączonych w pary wydłużonym ramieniem), i dalej: den oder (zadrukowane poziomą belką) Ueberbringer/ M a na poddruku z poziomych kresek w miejscu na wpisanie kwoty, czarny nadruk grubą czcionką: Eine Million/. Niżej napis: zu Lasten meines (ostatnie słowo zadrukowane czarną poziomą belką) - unseres Kontos. W lewym dolnym narożniku data: Kolberg, den 24. August 1923 (częściowo dodrukowana czarną grubszą czcionką). W prawym dolnym narożniku grubą prostą czarną czcionką dodrukowany napis: Deutsche Bank/ Depositenkasse Kolberg oraz odręczny podpis czarnym (obecnie wyblakłym) atramentem. W lewym górnym narożniku, na liniowym poddruku numer emisyjny: Nr. P. 15635 (oznaczenie serii oraz cyfry nadrukowane czarnym tuszowym numeratorem). W prawym górnym narożniku, na liniowym poddruku nominał: M 1 000 000 (dodrukowany grubszą czarną czcionką).

1 milion marek

Deutsche Bank, Depositenkasse Kolberg (przed 1945)

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja kół w obrysie - Ujęcie z przodu; Kompozycja pionowa złożona z dwóch elips usytuowanych jedna nad drugą. Kontur elipsy w górnej części jest zaciemniony cieniowniem od brzegów do coraz jaśniejszych krawędzi wewnętrznych. Ze środka elipsy dolna jaśnieje biała, rozświetlona plama. Obie elipsy łączą trzy kolorowe półkola i ćwierćkola (brązowe, żółte i białe) połaczone liniami okalającymi elipsy z ich prawej strony. Całość zamyka namalowana cienka linia ramy.

Kompozycja kół w obrysie

Berdyszak, Jan

1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szeląg - awers; moneta srebrna; Na awersie grot strzały. W perełkowym otoku napis: MONE NOVA SVNDE 1506 (moneta nowa sundzka).

Szeląg

mennica miejska, Stralsund (1325-1763)

1506

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; Dwoje dzieci ciągnących wózek - ujęcie z przodu; Na prostokątnej karcie papieru naklejonego na papierowy montaż barwy sepii, zakomponowana pionowo scena rodzajowa rozgrywająca się na rozległej równinie, na której w dali stoją wiatraki i widać zabudowania wsi. Na pierwszym planie stoi dwoje małych dzieci, które po wyjściu ze wsi zatrzymały się przed starą kładką z desek, na wąskim pasie terenu między dwoma akwenami wodnymi. Chłopiec ciągnący wózek z naczyniami i kawałkiem tkaniny niepewnie spogląda przed siebie. Dziewczynka niesie kosz na ramieniu, a w ręku trzyma witkę i patrzy z obawą na brata. Ich ubrania są proste i luźne – chłopiec ubrany jest w kaftan o trapezowatym kroju, a dziewczynka na klatce piersiowej ma chustkę typu fishu przewiązaną na krzyż. Na stopach oboje mają saboty.

Dwoje dzieci ciągnących wózek

scena rodzajowa

Duncan, Andrew

1834 — 1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

raki do chodzenia po lodzie - Ujęcie z przodu; Czteroramienne raki wykonane techniką kowalską o ramionach na narożach hakowato odgiętych ku dołowi i zakończonych ostro. Płaszczyzna dla oparcia podeszwy buta prostokątna, na krótszych bokach odgięte ku górze żelazne kabłąki zakończone otworami w kształcie pierścienia. Do otworów przywiązywano skórzane paski na przemian z paskami tkaniny dla wzmocnienia wiązania. Paski skórzane i z tkaniny mocowane były do raków na stałe, jeśli wiązanie się urwało dowiązywano nowe. Aby raki zawsze były w komplecie wiązano je sznurkiem konopnym.

Raki do chodzenia po lodzie

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Serweta na chałkę szabasową

nieznane

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia kolorowa. Płaskorzeźba z kartuszem herbowym z jasnego drewna. Na polu o formie pionowego prostokąta znajduje się tarcza herbowa. Na tarczy trzy lwie głowy. Powyżej hełm z wyciętymi otworami na oczy i wyraźnie zaznaczoną częścią nosową. Na hełmie jelenie rogi, a pomiędzy nimi lwia głowa.

Płaskorzeźba z herbem von Weilnau

warsztat malborski

1894

Muzeum Zamkowe w Malborku

Znaleziono 932 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd