treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Na niebieskim papierze w wydłużonym, pionowym formacie druk zróżnicowanej wielkości czcionką. Afisz premiery filmu

Afisz kinowy "Niebezpieczna miłość"

Drukarnia „Praca”

1939

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wenus pocieszająca miłość - lico obrazu

Wenus pocieszajaca miłość

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

przęślica ozdobna - Ujęcie z przodu; Typ okółkowy, trzon o przekroju kwadratowym, zdobiony snycerska dekoracją z wzorami geometrycznymi. Krężel zdobiony czterema wycięciami w kształcie serca. Do krężla przytwierdzonych sześć pałączków z giętego drewna. Od spodu przytwierdzono trzonkami cztery wycięte w drewnie grzybki. Górna część przęślicy osadzona na metalowym pręcie. Jest bogato dekorowana wykonanymi osobno, łączonymi na przęślicy elementami: czterema głowami węży , następnie wyżej czterema różami mocowanymi na sprężynkach na podstawie krzyżakowej z zamocowanymi na końcach ptaszkami, na górze ptak a nad nim emblemat z datą

Przęślica ozdobna

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona, owalna pionowa gemma, w grubym złotym otoku. Prawy profil samej glowy (bez szyi) urodziwego młodego mężczyzny o krótkich, lekko falujących włosach. Nos prosty, małe, delikatne usta.

Portret Germanika

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list napisany na dwóch czystych kartach. Główna część listu została napisana 6.07.1939 r. Dalsza część wiadomości dopisana 11.07.1939 r. Karty pogniecione.
Z treści: Kochany Tadziku! | W imieniu zarządu składam podziękowanie za przesłane Związkowi wyrazy współczucia z powodu śmierci Gp. V-Prezesa p. Müllera. A w imieniu własnym za wyjątkowo miły list. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-07-06

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zmartwychwstanie Chrystusa - ujęcie z przodu; Kompozycja obrazu zbudowana została na dynamizującej ją diagonalnej linii, wyznaczanej przez boczną ścianę wejścia do groty i wygięte, unoszące się ciało Zmartwychwstałego Chrystusa. Jego postać ukazana jest w promieniach światła wydobywających się z otwartego grobu. Odziany jest w białe perizonium i czerwony płaszcz w ręku trzyma czerwony proporzec z krzyżem na białym tle. Poniżej grupa czterech aniołów przytrzymuje wieko kamiennego grobowca, przy którym śpią żołnierze. Po lewej stronie zbliżają się do grobu dwie kobiece postacie ubrane w długie szaty z zakrytymi głowami

Zmartwychwstanie Chrystusa

scena biblijna

nieznany malarz pomorski

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Non vedo perche... - ujęcie z przodu; Obraz na szarym płótnie, bez ram, z drewnianymi listewkami w górnej i dolnej części. Praca kompozycyjnie podzielon na pół: w lewej części na szaro-brązowym płótnie szablonowy tekst drukowanymi literami w odcieniach szarości wypisany ciągiem, drugą połowę zajmuje biało-czarna mapa geograficzna z wypisanymi róznymi kontynentami, krajami oraz miastami. Pomiędzy mapą a tekstem namalowana czarną smolistą substancją połowa figury smukłej wazy.

Non vedo perche... (I do not see why...) | Nie wiem dlaczego ....

Tarshito

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pieta - ujęcie z przodu; Rzeźba o pionowej kompozycji przedstawia dwufigurową grupę: Marię trzymającą martwe ciało Chrystusa. Sylwetka Marii ukazana frontalnie wsparta jest na kamiennym zboczu porośniętym darnią widocznym po bokach i poniżej postaci. Twarz o zaokrąglonych policzkach otacza falująca fryzura długich włosów. Głowę okrywa długi marszczony welon. Obszerny płaszcz nałożony na suknię o długich szerokich rękawach zagina się tworząc głębokie, światłocieniowe fałdowania i szerokie płaszczyzny na krawędziach. Ciało Chrystusa o nieco pomniejszonych proporcjach oddane jest naturalistycznie. Wsparte na kolanie matki osuwa się diagonalnie od jej prawej dłoni podtrzymującej głowę syna, ku lewej nisko opuszczonej i podpierającej tors tuż poniżej ciętej w szeroko rany w boku. Dłońmi oraz wysuniętym do przodu i ustawionym nieco wyżej swym prawym kolanem podtrzymuje osuwające się diagonalnie martwe ciało Chrystusa o pomniejszonych proporcjach.

Pieta

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 48 obiektów

Kolekcje

29

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd