treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
zboże - Ujęcie z góry; Liczna próbka czarnych, przepalonych jednorodnych ziaren zboża pobrana wraz z ziemią i fragmentami węgla drzewnego z warstwy pomiędzy konstrukcjami wału obronnego

Zboże

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja; Szukam indywidualności - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Na szarej tekturowej tablicy kilkanaście poziomych rzędów naklejonych nowych zapałek. Ponad nimi napis wielkimi literami wykonany z czarnej folii samoprzylepnej: SZUKAM INDYWIDUALNOŚCI. Zapałki ułożone ciasno jedna przy drugiej, dominują zapałki o standardowych wymiarach i wyglądzie. Gdzieniegdzie w rzędach zapałek pojawiają się zapałki o wykraczającym poza normę wyglądzie - dłuższe, grubsze, uszkodzone, podwójne. Narożniki i krawędzie tektury z licznymi śladami nakłuć pomontażowych.

Szukam indywidualności

Ciesielski, Andrzej

1997 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Widzenie św. Romualda

Sacchi Andrea kopia lub replika

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Parnas

szkoła włoska kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Flora i Amor

Campi Giulio ?

ok. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Scena mitologiczna. Pochód nagich i półnagich postaci mężczyzn i kobiet, zgrupowanych wokół wozu, na którym stoi nagi Bachus. Postacie grają na instrumentach perkusyjnych, na głowach mają wieńce z winorośli, tańczą i obejmują się miłośnie.

Pochód Bachusa

Poussin Nicolas kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przód

Kanapa

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

portret; scena historyczna - Ujęcie z przodu skosem w prawą stronę; Pomnik przedstawia młodego króla z berłem w dłoni stojącego w strzemionach na potężnym koniu. Postać ujęta jest hieratycznie, jej majestatyczność i wyniosłość podkreślone zostały ustawieniem konia na wzniesieniu i pochyleniem jego głowy. Miecz w ręku władcy zastąpiony został berłem, by uwiecznić wizerunek Warneńczyka jako króla- triumfatora, piewcy idei wolności ludów. Autor posłużył się efektem historyzującej archaizacji.

Władysław Warneńczyk

portret; scena historyczna

Wittig Edward

między 1929 — 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pieta. Centralnie umieszczona postać Marii trzymająca na kolanach ciało Chrystusa. Maria w pozycji siedzącej, 3/4 w lewo, głowa lekko przechylona na bok. Twarz o schematycznie zaznaczonych rysach, karnacja przybierająca kolor rozbielonego ugru. Ubrana w fioletową, długą suknię, spod której widoczna prawa stopa, pod szyją czerwone korale. Na głowie jasnobeżowy welon, dookoła głowy nimb. Na kolanach Marii miękko ułożone ciało Chrystusa. Ręce bezwładnie opadające, głowa otoczona nimbem, na głowie korona cierniowa. Rysy twarzy schematyczne. Ciało nagie, na wysokości bioder perisonium. W prawym boku rana, z której 
wypływają do stojącego obok kielicha trzy strugi krwi. W tle, po obu stronach postaci stylizowane kwiaty. Postać Chrystusa określona grubym konturem, tło przedstawienia oranżowe, płaszczyzna podłoża w tonacji ciemnej zieleni.

Pieta

Roguski, Władysław

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 138 obiektów

Kolekcje

43

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd