treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Walka niedźwiedzia z psami

Snyders Frans krąg

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; lew wskakuje na grzbiet konia, wgryza się w jego ciało i wbija w nie pazury; pod brzuchem konia widnieje sygnatura: AYAOV - (AULUS)

Walka konia z lwem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Walka jeźdzców z tygrysami

Rubens Peter Paul naśladownictwo

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Scena symboliczna walki człowieka ze smokiem. Nagi mężczyzna zwrócony tyłem trzyma oburącz nad głową miecz zamierzając się na smoka, który swym ogonem oplata jego lewą nogę. Smok - wąż w szafirowe i turkusowe pręgi z wypukłymi, żółtymi oczami.

Scena symboliczna - walka

Rembowski, Jan

1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony. Po lewej stronie kompozycji przedstawione zostały rosnące gęsto, obok siebie, drzewa o rozbielonych pniach i liściach narysowanych za pomocą dużych, ciemnych plam barwnych i drobnego punktowania. Tło, w partii podłoża, jest jednolicie szare, namalowane za pomocą lawowania farbą wodną. Po prawej stronie rysunku, pod kątem, widać prostokąt, którego część ucięta jest przez brzeg kompozycji. Narysowany w perspektywie, o bokach pokrytych drobnym kreskowaniem, sugeruje, że jest to dół wykopany w ziemi. W środku tego dołu znajdują się rozbielone nagie ciała ludzi o splecionych członkach. U dołu kompozycji, tuz nad dołem, stoi tyłem pojedyncza naga postać. Zarówno ciała, jak i stojąca postać zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na całej powierzchni rysunku zostały powklejane wycięte papierowe wielkie litery, jednak ze względu na pokrycie ich warstwą rysunkową, ich zarysy widoczne są dopiero w dużym zbliżeniu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Plik cyfrowy

Bez tytułu (pomnik Rapaporta 1)

fotografia

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Emilii Ratz

Altman, Halina

1944-12-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1 i 4

List do Emilii i Marcina Ratzów

Altman, Henryk

1943-06-23

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Tankred i Klorynna

nieznany

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 66 obiektów

Kolekcje

38

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd