treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Nocny krajobraz, widok na zatokę portową. Na pierwszym planie do brzegu przybija łódka, na którą mężczyźni dokonują załadunku. Na drugim planie, na prawo, w wodach zatoki przechyla się na prawą burtę okręt. Kilka majaczących w ciemności postaci ludzkich, oświetlonych dymiącym ogniskiem stara się go zepchnąć z mielizny. W głębi, po prawej stronie zarysy zabudowań i ścieżka prowadząca do warownego miasta, wznoszącego się majestatycznie na wysokim klifie. Po wodach zatoki płynie w oddali okręt i łodzie żaglowe. Ponad niskim horyzontem obszerne niebo pełne chmur modelowanych światłem księżyca.

Krajobraz marynistyczny

Vernet Claude Joseph naśladowca ?

ok. 1750 - 1780

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Etykietka srebrna na łańcuszku w kształcie stylizowanego kartusza zakończonego w górnych narożach głową barana (po obu stronach). Przód

Etykieta na butelkę

1840

Muzeum – Zamek w Łańcucie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym odcieniu ( o małej zawartości tlenków żelaza) na kole garncarskim, wypał jednokrotny. Dno niewyodrebnione przechodzi w prosty, niewysoki, lekko rozchylony na zewnątrz korpus o niewyodrębnionej krawędzi. Malatura tlenkiem kobaltu położona na podkład z angoby (tylko na wewnetrzej powierzchni naczynia). Motywy florystyczne w kolorze niebieskim ( dwa odcienie) wykonane pędzlem grubą kreską. Dno talerza wypełnia kosz z trzema bulwiastymi roślinami ( owoce granatu ?), po bokach drobniejsze motywy kwiatowe. Krawędź dekorowana naprzemiennie owalnymi bulwami i motywem palmowym.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Port w świetle księżyca

Obraz

Vernet, Claude Josef

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Mapa papierowa, składana, kolorowa. W lewym górnym rogu legenda i napis: Südliche Mandschurei mit Nord-Korea

Karte der Südliche Mandschurei mit Nord-Korea

Mapa

nieznany

1904

Muzeum – Zamek w Łańcucie

plan miasta, mapa, grafika, miedzioryt, ikonografia - Ujęcie z przodu. Czarno-biały miedzioryt; czarno-biały plan miasta.

Plan Szczecina z fortyfikacjami i umocnieniami

Bodenehr Gabriel

około 1725

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie łodzie przy nabrzeżu. W centrum łódź usytuowana równolegle do poziomej osi obrazu, po lewej wysunięta do przodu mniejsza łódź ustawiona burtą ukośnie. Na przedplanie lekko zaznaczone odbicie łodzi w wodzie. W głębi widoczne łodzie, za nimi zabudowania portowe, błękit nieba. Zdecydowane poziome i pionowe pociągnięcia szerokiego pędzla. Koloryt jasny - przewaga jasnych brązów, żółci, zieleni, niebieskich tonów.

Port w Szczecinie

pejzaż

Levin Julio

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 125 obiektów

Kolekcje

36

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd