treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0

Grot

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Łyżwa wykonana z kości bydlęcej charakteryzuje się wygładzeniem jednej powierzchni długiej, a także obrobieniem jednej powierzchni stawowej w kształcie półokrągłego „dziobu”, przycięciem drugiego końca kości, na którym część okazów posiada nawiercony otwór służący do przymocowania płozy do stopy.

Łyżwa

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1498/ML - Widok placu targowego przed kościołem WNMP w Puławach.

La Foire

Imprime par Auguste Bry

1855 — 1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok wzgórza zamkowego wraz z Zamkiem w Lublinie. Wzgórze z bryłą zamu zakomponowane w górnej części przedstawienia. Zamek w ujęciu od południowo-zachodniego narożnika. Elewacje rozczłonkowane ostrołukowymi wnękami, zwieńczone attyka z fryzem arkadowym i krenelażem. Na osiach skrzydeł ryzality. Ponad skrzydłami widoczne wyższe partie donżonu i późnorenesansowy szczyt kaplicy św. Trójcy. U dołu, po lewej detal architektoniczny z zamknietym półkoliście otworem. Rysunek szkicowy o oszczędnym modelunku.
pod górnym rys. napis oł.: Zamek w Lublinie 4-8-53r.

Zamek w Lublinie

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1518/ML - Widok ogólny Kazimierza Dolnego - z charakterystycznymi dla miasta budowlami: Farą, ruinami zamku i Górą Trzech Krzyży.

Kazimierz

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/166/ML - Akwarela na podstawie rysunku projektowego Ch. P. Aignera. Na wzgórzu budynek Panteonu, 
z lewej , w głębi fragment założenia pałacowego. Kaplica na planie koła, nakryta kopułą, z korynckim portykiem zwieńczonym trójkątnym naczółkiem. Belkowanie, naczółek i bęben kopuły obiega gzyms z ornamentem kostkowym. W bębnie półkolisty otwór. Po zboczu wzgórza biegną szerokie, tarasowe schody prowadzące do kaplicy. U podnóża flankowane  dwoma lwami - sfinksami na niskich postumentach. Schody ogranicznone murem biegnącym wzdłuż 
równoległej do dolnej krawędzi drogi. U stóp schodów cztery stojące , zwrócone w prawo postacie - dwie kobiety w empirowych sukniach i dwoje dzieci. Naprzeciw dwóch mężczyzn w strojach do jazdy, na wspiętych koniach. W oddali,  po lewej fragment pałacu. Na planie prostokąta, z czterokolumnowym portykiem w porządku wielkim, zwieńczonym attykową ścianką.  Stoki łagodnie opadającego zbocza porośnięte kępami drzew. Utrzymane w jasnej, pastelowej kolorystyce beżów i zieleni przełamanej różem.
W p.g. napis piórem : Puławy. 283.

Widok Panteonu w Puławach

Aigner, Chrystian Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania - ujęcie z przodu; Obraz epitafijny zakomponowany został w owalu na wypukłej blasze. Na pierwszym planie z lewej u dołu popiersie mężczyzny w sile wieku, z ciemnymi włosami spływającymi na ramiona. W prawej dłoni trzyma czerwoną różę. Ubrany jest w czarny wams, spod którego wystaje szeroki biały kołnierz koszuli i białe mankiety. Za nim wnętrze groty, w której rozgrywa się scena Zmartwychwstania. Chrystus w rozwianym czerwonym całunie, odziany w białe perizonium wznosi się nad otwartym kamiennym grobem na tle jaśniejącej aureoli. Jedna ręka wzniesiona do góry trzyma chorągiew, druga opuszczona. Wzrok Chrystusa kieruje się do góry. Wkoło przerażeni lub śpiący żołnierze. Z prawej głazy, i drzwi prowadzące do wnętrza grobowca. Z lewej daleki pejzaż z góra Golgotą i trzema krzyżami oraz zarysem Jerozolimy na horyzoncie. Ze wzgórza schodzą niosąc naczynia z wonnościami trzy kobiety. Na tle brązów i oliwkowych zieleni dominują zimne tonacje żółci, zieleni, jasnych fioletów i niebieskawych szarości. Jedynie w strojach żołnierzy występują plamy jasnych czerwieni.

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania

nieznany

1627 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na zdjęciu znajduje się drewniany kościół między drzewami.

Kościół w Nowosielcach

Fotografia

nieznane

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Na zdjęciu znajduje się drewniany kościół między drzewami.

Kościół w Nowosielcach

Fotografia

nieznane

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 81 obiektów

Kolekcje

26

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd