treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
R/6790/ML - Popiersie młodej kobiety. Ukazana en face. Twarz owalna, z miękko zarysowanym podbródkiem. Z przodu włosy ułożone w wywinięte do tyłu loki; fryzura podtrzymywana wstążką 
z zawiązaną na czubku głowy dużą kokardą. Oczy o migdałowym kształcie, brwi zarysowane delikatnie, opadające przy skroniach. Długi, wąski nos. Pełne usta o uniesionych do góry kącikach, wyraźnie zaznaczone policzki. Ubrana w bluzkę z przymarszczoną stójką. Twarz modelowana miękkimi, miejscami roztartymi kreskami. Mocniej zaznaczony rysunek włosów 
i elementów stroju. Delikatnie podrysowane tło. 
Sygn. p.d. : Kramsztyk

Portret Marty Eliasberg - siostry Heleny Syrkusowej

Kramsztyk, Roman

1901 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico obrazu. Popiersie młodej dziewczyny w błękitnym, płaskim kapeluszu opasanym różową wstążką. Głowa 3/4 w prawo, włosy upięte, schowane pod kapeluszem. Ubrana w białą bluzkę, zapiętą pod szyją czarną wstążką. Na wysokości dekoltu trzyma uchylone wieczko szkatułki z biżuterią. Tło ciemno-brązowe.

Dziewczynka ze szkatułką

szkoła francuska, szkoła włoska

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/4835/ML - Portret mężczyzny en face. Głowa o zdeformowanym  kształcie - rozbudowana w części czaszki, zwężająca się ku brodzie, o wyrazistych oczach i zdecydowanie wykrojonych ustach o opadających kącikach. Szyja zniekształcona, tworząca rodzaj sfałdowanego, wąskiego postumentu usytuowanego na blacie stołu. Obok karafka, kieliszek i kilka owoców (?).

Portret mężczyzny

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa. W mrocznym wnętrzu kuźni, rozjaśnionym po lewej światłem żaru paleniska-pośrodku-trzej mężczyźni stojący przy kowadle, zajęci kuciem rozżarzonego do czerwoności przedmiotu, trudnego do zidentyfikowania. Dwaj mężczyźni unoszą młoty; są ubrani w białe koszule, brązowe fartuchy i czapki. Po prawej - trzeci mężczyzna, zwrócony tyłem do widza, w czeronym ubraniu, trzymający rozgrzaną sztabę metalu na kowadle. Obok niego gruby filar, przy którym ustawione są różnorodne narzędzia. Za filarem u góry- księżyc w pełni na tle ciemnego nieba. Po lewej stronie obrazu przy otworze pieca stojąca kobieta, trzymająca na ręku niemowlę w chuście. Pomieszczenie z wysokim sklepieniem-krzyżowym/?/, wsparym na grubych filarach (widoczne trzy). Po lewej stronie widoczne duże okno zwieńczone ostrołukiem, z kratownicą. Pośrodku-nad kowadłem-zawieszony na haku długi sznur. Koloryt ciemny-brązowy, ugry, odcienie rude, biel i ciemny błękit.

W kuźni

Lampi, Franciszek Ksawery

1815 — 1852

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Kobiety zajmujące się swoją toaletą

Obraz

nieznany

XVIII–XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

popiersie - Ujęcie z przodu; Portret młodej kobiety w popiersiu o szczupłych ramionach, długiej smukłej szyi z głową przechyloną lekko i nieznacznie skręconą w kierunku lewego ramienia. Twarz szczupła, owalna z lekko wydłużoną brodą, wydatnym podłużnym, lekko garbatym cienkim nosie, dużych migdałowych, marzycielsko rozwartych oczach, włosy odsłaniające uszy kunsztownie upięte w węzeł z tyłu głowy. Prosto wycięty dekolt lekkiej sukni odsłania kark i szyję, z przodu szpic dekoltu między piersiami wypełnia koronka.

Portret Zofii Jachimeckiej

popiersie

Laszczka, Konstanty

między 1911 — 1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Stefania Zamoyska

Portret

Axentowicz, Teodor

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

akt kobiecy - Ujęcie z przodu; Rzeźba postaci kobiecej z czerwonej terakoty. Kobieta klęczy na lewym kolanie, prawą rękę opiera na lewym udzie, a lewą zasłania pierś. Głowę przechyla w kierunku prawego ramienia. Całość w tonacji pomarańczowo-czerwonawej.

Przykucnięta kobieta; Klęcząca | Kauernde Frau; Kniende

akt kobiecy

Geibel Hermann

1921

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 170 obiektów

Kolekcje

36

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd