treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
pośrodku białej karty zdjęcie z lotu ptaka na pomnik w plenerze. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Pomnik Świętego Włodzimierza w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Santa Conversazione

Pennacchi Mł. Girolamo da Treviso

1. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Kazanie św. Jana

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mt/359/ML - Solniczka w kształcie prostokątnej łódki z dwoma wolutowymi uchami z okrągłego drutu, umieszczonej na figurce gryfa, z  podstawą prostokątną o wklęsłych narożach i czterech nóżkach w formie spłaszczonych kulek. Brzeg łódki wywinięty, wnętrze złocone. Brzegi łódki i boki podstawy obiega moletowana taśma z ornamentem roślinnym.

Solniczka

Rotkiel, Karol Ernest

1832 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/17689/ML - Obraz przedstawia Chrystusa Ukrzyżowanego na wzgórzu Golgota. W centralnej części krzyż oznaczony plakietką INRI,  z ciałem Jezusa ukazanym bardzo realistycznie – Zbawiciel, w białym rozwianym perizonium i koronie cierniowej,  już nie żyje, a z jego przebitego boku wypływa krew. Krople krwi są także w okolicach innych ran: na dłoniach, głowie, stopach oraz spływają mniejszymi kropelkami po całym ciele. Wokół głowy, z długimi brązowymi włosami, jaśnieje promienista aureola. 
U stóp krzyża, po lewej stronie bieleje czaszka praojca Adama, którego grób – według tradycji judeochrześcijańskiej miał być w skale Golgoty. Po prawej pomarańczowo-żółte jabłko oraz  zbliżający się do niego, wijący wokół podstawy krzyża, zielony wąż. Wokół krzyża, na wzgórzu w różnych odcieniach brązu, zarysowane małe kępki traw. W oddali na horyzoncie, w tle dla całej sceny namalowane zostało miasto, z piaskowo-beżowymi budynkami o czerwonych dachach wież, otoczone murami – Jerozolima, z której wyprowadzono Jezusa, aby był ukrzyżowany poza miastem, jak nakazywało prawo rzymskie.
W górnej partii tła zaciemnione niebo, z granatowymi burzowymi chmurami. Postać Zbawiciela ukazana tym samym jest na tle w połowie krajobrazu ziemskiego i w połowie  nierzeczywistego nieba, z zarysowanymi złocistymi kształtami księżyca (po prawej) i słońca (po lewej).

Konserwacja: 2013 r.

Ukrzyżowanie

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Zaślubiny św. Katarzyny

Mistyczne zaślubiny św. Katarzyny

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie awersu. Moneta z półpostacią św. Lucjusza w zbroi i z regaliami w prawo na awersie.

2/3 talara

Balthasar Casutt

1690

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 59 obiektów

Kolekcje

35

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd