treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
N/1521/ML - AV. Głowa Ludwika XIV w profilu w prawo. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
LUDOVICUS XIIII . REX CHRISTIANISSIMUS .
U dołu sygnatura; J.MAVGER.F.

RV. Scena alegoryczna, w lewo: Uskrzydlony Hymen z pochodnią w dłoni prowadzi konia, na którym siedzi polski poseł. Wokół kompozycji napis rozdzielony przez nią po bokach:
REGINA - POLONIS - DATA . 
U dołu w odcinku czterowierszowy napis:
LUD . MAR . CONZAGA . ULADISLAO / IV . POLON . REGI . / 
COLLOCATA . / M . DC . XLV .

Zaręczyny Władysława IV z Ludwiką Marią Gonzagą

Mauger, Jean

1645

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/5059/ML - Szkic stojącej postaci męskiej w stroju staropolskim i 4 popiersi w zbliżeniu. Na osi pełna postać stojącego mężczyzny 3/4 w prawo, głowa en face. Włosy krótkie, duże, sumiaste wąsy, założone przed siebie ręce. Ubrany w kontusz z widocznymi, charakterystycznymi, odwiniętymi do tyłu rękawami, przewiązany pasem kontuszowym. Po prawej 3 szkice popiersi tego samego mężczyzny - od góry - en face, profilem w lewo i od tyłu. Po lewej mężczyzna profilem w lewo, w uniesionych rękach trzyma rękojeść szabli (?).
sygn. oł. p.d.: JM - monogram wiązany

Mężczyzna w staropolskim stroju - 5 szkiców

Matejko, Jan

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie w prawej części grafiki mężczyzna w stroju chłopskim. W lewej ręce wzniesionej do góry trzyma czapkę, w drugiej dwojaki. Ubrany w koszulę przewiązaną pasem, lużne spodnie i płaszcz z wywiniętymi rękawami, na nogach buty wiązane. Głowa profilem, lekko wzniesiona, usta otwarte. Obok po lewej stronie w pustym prostokątnym polu napis:

Witaj jutrzenko swobody

R. Domiński i S-ka

1920 — 1933

Muzeum Narodowe w Lublinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać nagiego mężczyzny z płaszczem przewieszonym przez ramię, w lewej ręce trzyma skierowany w dół kaduceusz, prawą dotyka ust; postać widoczna z lewego półprofilu, patrzy przed siebie

Merkury przedstawiony jako Harpokrates

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

kolaż - Kolaż - wykonany z elementów naklejanych i narysowanych, namalowanych - utrzymany w tonacji kolorystycznej: czerni i szarości, brązach, błękitach i granatch, fiolecie, zieleni. Przedstawienie chłopca (rysunek ołówkiem i kredką, podmalowany ekoliną), grającego na instrumencie dętym (flecie), siedzącego po prawej od drzewa (drzewo narysowane ołówkiem i kredką, konar podmalowany ekoliną; liście - elementy naklejone, najbardziej zewnętrzne - namalowane, niektóre w środku korony narysowane kredką). Chłopiec opiera się o drzewo plecami - widoczny prawym bokiem do widza; twarz w półprofilu. Nad drzewem widoczny jest wielki kilkubarwny ptak (element naklejony), ukazany bokiem, nad nim koło (element naklejony); po lewej od ptaka naklejony (częściowo pod naklejonym ptakiem) wycięty element niebiesko-granatowego papieru. Ptak ma w zakrzywionym dziobie i w pazurach jednej z nóg długi sznur (ołówek) z nanizanymi na niego okrągłymi elementami w kolorach czarnym (te niektóre rozmazane, niekiedy nawet w kształcie kleksów), granatowym i niebieskim (farba, kredka). Elementy te rozsypują się także u końców sznura i spadają w dół - głównie w stronę dziecka i jego instrumentu: nad instrumentem tworzy się z nich jakby linia; element znajdujący się najniżej - tuż przy instrumencie. U końca sznura po lewej drugi ptak, znacznie mniejszy (naklejony).

Legenda o pieśni

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Odręczny list napisany na dwóch czystych kartach. Ostatnia strona pusta. Pozaginane rogi.
Z treści: Kochany Tad. | Nareszcie odezwałeś się. A już się martwiłam, żeś zapomniał o Pestce. U nas gorąco od kilku dni i czuję się wspaniale. Byłam w swoich kochanych stronach podczas zielonych świąt. W jedną stronę do Puław odbyłam podróż statkiem towarowym. Moi towarzysze byli mocno oburzeni tą podróżą. Ale ja się czułam doskonale. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-06-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej karty papieru firmowego. Na treści odręczne poprawki. U góry pierwszej strony nadruk: „GŁOS GOSPODARCZY” | ORGAN | FEDERACJI ZRZESZEŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH i KOMISANTÓW. U dołu drugiej strony odręczny dopisek.
Z treści: Mój drogi. | Korespondencję Twoją otrzymujemy regularnie, nie odpowiadałem zaś dotychczas, gdyż byłem szalenie zajęty różnymi czynnościami, w szczególności w związku ze sprawą Pożyczki Obrony Przeciwlotniczej. Teraz to już spłynęło, ale pomimo to jest jeszcze pracy rozmaitej dosyć. Twój zamiar przyjazdu do Warszawy całkowicie podzielam. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-05-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ilustracja - Przedstawienie w barwach czarnych, brązowych i bieli dwóch rzędów słupów ogrodzenia: przedniego i tylnego. Są to słupy pionowe, wygięte u szczytu - trzy po lewej z pierwszego rzędu są wygięte ku prawej stronie kompozycji, trzy po prawej ku lewej. W rzędzie tylnym, widocznym w mocnym oddaleniu, takie samo lustrzane odbicie kompozycji: ukazane cztery słupy po lewej, wygięte ku prawej, i cztery po prawej, wygięte ku lewej. Pomiędzy rzędami przednim i tylnym brązowa ziemia (niejednolita, z miejscami jaśniejszymi), a pośrodku jasna droga, ujęta perspektywicznie, na wprost. Nad nią znad horyzontu widoczny czarny (wewnątrz) i szaro-brązowy (w partiach zewnętrznych) dym, falujący i nieco szerszy w dolnych częściach, przesłaniający jasne koło (słońce), które znajduje się pośrodku szerokości dymu, u dołu.Scenę obramowuje namalowana prostokątna czarna ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne, zwłaszcza górna i dolna, nieregularne.

Wspomnienie o Zofii Praussowej

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 81 obiektów

Kolekcje

40

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd