treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Obraz olejny na płótnie, w ramach bejcowanych, przedstawia Św. Barbarę. Postać zakomponowana centralnie, w partii pasa tułów lekko skręcony. Twarz pucułowata o karnacji bladoróżowej, wyraźnych migdałowych oczach z brązowymi źrenicami. Cienkie łuki brwiowe łączą się z wąskim nosem rozszerzającym się ku dołowi. Czerwone małe usta. Brązowe falujące włosy, rozdzielone po środku, spływają ku dołowi na ramiona, odsłaniając lewe ucho z małym kolczykiem. Włosy zdobi 8 drobnych sznurków perełek zebranych po dwa, po obu stronach głowy; powyżej uszy i poniżej korony koloru żółtego ozdobionej 4 brązowymi paskami, zakończonej 5 równobocznymi trójkątami. Postać odziana jest w jasnogranatową suknię z bufiastymi rękawami, wykończonymi wąskimi mankietami, a w partii dekoltu przewiązaną środkiem. Na suknię nałożona granatowa tunika. Na prawym ramieniu zielona pelerynka, spod której  spływa czerwony płaszcz z brązowym podbiciem, zdobiony graficznym motywem żółtych kwiatów i spiralnych linii. Płaszcz spowija całą postać. Przerzucony przez lewe ramię, spływa ku dołowi. Prawa ręka ugięta w łokciu, uniesiona ku górze. W dłoni kielich koloru żółtego, z napisem IHS. Lewa dłoń oparta o rękojeść miecza. W tle, z prawej strony, okrągła dwuczęściowa budowla, przykryta cylindrycznym, czerwonym dachem. Tło obrazu czerwone, z lewem górnym fragmentem koloru żółtego. 

Konserwacja: 1985 r.

Święta Barbara (z feretronu)

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w granatowo-fioletowych tonach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w kolorach szaroseledynowym i jasnozielonym.

Klisze 2 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w pastelowych, żółtawo-błękitnych i bladozielonych tonacjach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w odcieniach szarości.

Klisze 1 

Struk Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w barwach jasnobłękitnych i jasnozielonych (w prawej częsci), z pasmami bladej czerwieni przechodzącej w kolor jasnopomarańczowy po lewej stronie i na górze w linii horyzontu. Cienka, pomarańczowa, nierówna linia biegnie wdłuż lewej, dolnej i częściowo prawej krawędzi wydrukowanej fotografii. Nadruk pokrytwają naniesione z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie maźnięcia.

Klisze 3 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena miejska - Scena na placu. Na pierwszym planie pośrodku sylwetka kobiety siedzącej na stołku (?), przed nią leżą rozłożone na ziemi towary. Ujęta frontalnie, w całej postaci. Twarz zwróciła w lewa stronę, włosy uczesane w kok. Kobieta potężnie zbudowana, w długiej, czarnej sukni przewiązanej białym fartuchem. W rękach trzyma bluzkę.Na rozłożonym na ziemi papierze (?) leżą: puszki, pudełka, skarpetki, ubrania (bluzki i męskie koszule). Na jednym z pudełek, w lewym dolnym rogu, widać fragment napisu: GUM.
W tle, z prawej strony kobiety sylwetki dwóch kobiet, ujętych frontalnie, w całej postaci, zajętych rozmową. Z lewej scena handlu ubraniami: sprzedawcą jest mężczyzny, ujęty frontalnie, w całej postaci, obok niego sylwetka kobiety-klientki, ujętej w całej postaci z tyłu. Ubrana w czarną suknię z półokrągłym dekoltem i krótkimi rękawami. Maca trzymany przez mężczyznę w ręku materiał ubrania. Plac wybrukowany.
Scena ujęta w linearną, wąską ramkę.

Przekupka

scena miejska

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ciosak - Ujęcie z drugiego boku; Ciosak wykonano z bryły występującego lokalnie krzemienia kredowego wysokiej jakości. Zabytek ma formę wydłużonego klina o przekroju czworobocznym. Wykonany został poprzez kształtowanie niewielkiej bryły twardym tłukiem. Obuch zaplanowany na naturalnej (niemodyfikowanej) powierzchni. Cała powierzchnia ciosaka pokryta jest licznymi zniszczeniami (wymiażdżenia, zagładzenia i wyłuskania) powstałymi na skutek ciężkiej pracy, prawdopodobnie kopania. Można więc założyć, że przedmiot służył jako głowica kilofa lub motyki.

Ciosak

kultura Maglemose

9600 p.n.e. — 4100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

półwytwór liściaka - Ujęcie z boku; Krótki wiór w kształcie wydłużonego trójkąta, odbity miękkim tłukiem (prawdopodobnie z poroża) od większej bryły. Jego cechą charakterystyczną jest układ negatywów na stronie wierzchniej wskazujący, że zasadniczy kształt został uformowany jeszcze przed odbiciem. Jest to tzw. debitaż predefiniowany. Brakuje retuszu, który formowałby krótki trzonek. Ze względu na jego rozmiary prawdopodobnie miał służyć jako grot włóczni.

Półwytwór liściaka

kultura Bromme

11500 p.n.e. — 10800 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret księcia Branima X - ujęcie z przodu; Niewielki, okrągły portret na ciemnym tle ukazuje w ujęciu od ramion w górę wizerunek starszego mężczyzny o siwych włosach z ufryzowanymi wąsami i spiczastą bródką. Mężczyzna zwraca głowę w lewo patrząc przed siebie.  Ubrany jest w ciemny wams z wysokim, białym, koronkowym kołnierzem zapiętym pod szyję. Wokół napis: : V.G.G BARNIM X. GEBOREN 1549. 14 FEB: + [w kole]. 1603.1.SEPT.

Portret księcia Branima X

miniatura portretowa

nieznany

około 1603

Muzeum Narodowe w Szczecinie

puginał - Ujęcie z boku; Przybierający formę noża, jednosieczny puginał ma wąską głownię i rękojeść z pozostałościami okładzin rogowych na trzonie, które pierwotnie zamocowane były po jego drugiej stronie. Przymocowane zostały blaszanymi, gładkimi nakładkami, biegnącymi wzdłużnie pośrodku trzonka. Rogowe okładziny nabijane są srebrem, tworzącym punktowy wzór. Ośmiokątna, płaska głowica ze stali ma po środku okrągły otwór, przez który przechodzi tulejka, obłożona płytkami rogowymi oraz żelazna nakładka z rytymi motywami płatków kwiatów.

Puginał

nieznany

1400 — 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 217 obiektów

Kolekcje

51

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd