treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Większość kompozycji zajmuje tłum ludzi, narysowanych schematycznie, konturowo, ołówkiem, bez wypełnienia. Ich jasne postacie odcinają się od ciemnoszarego tła, które powstało z gęstego kreskowania ołówkiem. Wszystkie postaci przedstawione są w dynamicznych pozach sugerujących taniec lub bieg, zaś zakrzywienia i zmiany kierunku kreskowania tła podkreślają wrażenie ich ruchu. Każda z nich trzyma w ręku bochenek chleba – kontur bochenków podkreśla wypełnienie za pomocą jaskrawo pomarańczowej barwy, co jest bardzo kontrastowym elementem w stosunku do całości monochromatycznej kompozycji. Na drugim planie, w prawym górnym narożniku rysunku widać niewielki fragment wagonu kolejowego utrzymany w bardzo ciemnej tonacji.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Elementy architektoniczne rysowane są w sposób uproszczony, konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione lawowaniem, kredką lub pozostawione bez wypełnienia dla podkreślenia światłocienia. Kompozycja przedstawia pejzaż nocny - w centralnej części kompozycji przedstawione zostały południowo-wschodnia i fragment wschodniej pierzei rynku miasteczka wraz z częścią dziedzińca, zabudowane kamienicami. Po prawej stronie, ponad dachami domów, wznosi się wzgórze, do którego prowadzi droga, wyróżniająca się jasnoszarym kolorem na tle ciemnej tonacji całości rysunku. Na szczycie wzgórza narysowane soztaly trzy krzyże. W lewym górnym narożu znajduje się okrągły księżyc zaznaczony konturem, bez wypełnienia, przez co stanowi dominującą jasną plamę barwną. Blask księżyca zaznaczony został poprzez jasnoszare okręgi wokół, narysowane na czarnym tle nieba.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Chusta/tzw. mantón de Manila

Chusta/tzw. mantón de Manila

1901 — 1950

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Akwaforta - Nabrzeże w Szczecinie - ujęcie z przodu; Widok na nabrzeże portu szczecińskiego z mostem Hanzy (Długim) w tle. Na Odrze liczne statki żaglowe i motorowe z okazałą jednostką parową w centrum. Na nabrzeżu marynarze. Nieboskłon zaokrąglony w górnych rogach. Podpisana odręcznie pod ilustracją po lewej: Stettin Bollwerk, po prawej podpis autora: Pallmann. Interesująca kreska świadcząca o dobrym wyczuciu ekspresji.

Stettin Bollwerk | Nabrzeże w Szczecinie

Pallmann, Kurt

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Puszka liturgiczna na komunikanty - ujęcie z przodu; Okrągła puszka liturgiczna na komunikanty, wykonana z pozłacanego srebra. Wieczko okrągłe, z podwójnym, niezdobionym kołnierzem. Brzeg wieczka ze srebrnymi granulkami. Na ściance szeroki, okrągły pas ze zdobieniem kwietnym. Na środku pasa, w okręgu wychodzącym nieco poza ornamentowany pas, czteropłatkowy kwiat z okrągłym środkiem. Podstawa puszki okrągła, profilowana, złożona z koncentrycznych, stopniowanych obramowań.

Puszka liturgiczna na komunikanty

nieznany

1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Postument dekoracyjny - ujęcie ze skosu; Wolnostojący wysoki postument drewniany, fornirowany, z profilowaną krawędzią płyty wieńczącej i poszerzonym cokołem wykończonym profilowaną listwą. Pod płytą wieńczącą fryz z ciemnego, czarnego drewna z dekoracją w formie wąskich pionowych regularnych wyżłobień. Dzięki zastosowaniu różnych gatunków i barw forniru płyciny pionowych ścianek postumentu uzyskały ciemne, czarne obramienie w formie pasa przy krawędziach. Na płyciny ścianek bocznych wykorzystano jaśniejsze miodowe drewno o bogatym naturalnym wzorze czeczotowym.

Postument dekoracyjny

nieznana

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 427 obiektów

Kolekcje

89

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd