treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rozwinięta spódnica z jedwabiu haftowana nad dolną krawędzią w kwiaty i motyle.

Spódnica qun

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Na kwadracie jedwabiu wyhaftowany żuraw z rozpostartymi skrzydłami. Po prawej skały z drzewami brzoskwiniowymi. Po lewej skała z budowlą. U dołu fale.

Emblemat mandaryński (buzi) urzędnika cywilnego pierwszego stopnia

1723 — 1735

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Aw. U góry widoczna część napisu pisanką: BILET SKARBOWY; niżej numer serii : D i napis: 
Uchwała Rady Najwyższej Narod. Dnia 8 Czerw.1794
Niżej, centralnie na osi symbole wolności: czapka frygijska, uzbrojenie sankiulotów, baszty murów więziennych, łańcuchy absolutyzmu, gromy ludu i skrzydła wolności. Wyżej z lewej Orzeł, a  z prawej strony Pogoń. Po bokach napis: Bilet – Skarbowy, a niżej w podwójnej prostokątnej ramce na ciemnym kreskowanym tle wartość nominału: 10 – DZIE/SIĘĆ
Pod spodem tekst uchwały:
Na Dziesięć Złotych polskich/: rachując z iedney / Grzywny Kolońskiej Złłch polch 84 1/2 Monety / Srebrnej:/ które Skarb Narodowy każdemu Uka= / zicielowi ninieyszego Biletu z funduszow / na umorzenie Biletów Skarbowych prze= / znaczonych y na ogólnych Dobrach Na= / rodowych hypotekowanych zapłaci oraz / we wszelkich dochodach Publicznych we= / dług powyższey Uchwały Rady Naywyż= / szey Narodowey przyimować będzie
Pod tekstem uchwały znaki zabezpieczające, pośrodku centralnie obłamany stempel suchej pieczęci Dyrekcji Biletów Skarbowych z poziomą inskrypcją: WOLNOŚĆ / CAŁOŚĆ / NIEPODLE / GŁOŚĆ i napisem otokowym: * PIECZĘĆ DYREKCYI BILETÓ[W]. Na Bilecie Skarbowym pieczęć nieczytelna. Po bokach litery B – S, wybarwiane chemicznie. Niżej odręczne podpisy komisarzy wybranych spośród mieszczan warszawskich: M.(Michał) Pagowski; T.(Tomasz) Staniszewski i numer w owalnej ramce: Nro 45276

Rw. Czysty bez nadruków. U dołu naniesiony wtórnie w latach 60. numer księgi ewidencyjnej.

Bilet skarbowy - 10 złotych polskich

Papiernia D & C BLAU

1794

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Dyplom

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wieniec

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

srebrny wieniec, eliptyczny, służący do zawieszania, złożony z dwóch ulistnionych i owocujących gałązek wawrzynu, górą połączonych jednolitą linią, a dołem skrzyżowanych i związanych złoconą wstążką, ułożoną w ósemkę kokardę

Wieniec laurowy

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wieniec laurowy wykonany z brązu

Wieniec laurowy z brązu

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Krucyfiks

Krucyfiks

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

antaba w kształcie głowy lwa - ujęcie z przodu; Antabę o centralizującej kompozycji tworzy niemal pełnoplastyczna głowa lwa i ażurowe obramienie z winnej latorośli układającej się w płaszczyźnie tła w osiem medalionów. Gładki pysk o dużych migdałowatych oczach i szeroko otwartej paszczy wypełnionej zębami otaczają dekoracyjne kosmki grzywy o grawerowanej powierzchni. Medaliony wypełniają przedstawienia figuralne. W dolnym znajduje się przedstawienia Ukrzyżowania, w górnym Chrystusa siedzącego na szerokim tronie. Boczne wypełniają prorocy ukazani w półpostaci, którzy trzymają długie szarfy układające się wewnątrz krawędzi medalionów. Przedstawienia usytuowane po przekątnej ukazują symbole ewangelistów: anioła w półpostaci oraz orła, lwa i byka.

Antaba w kształcie głowy lwa

Apengeter, Jan

około 1340 — 1344

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 301 obiektów

Kolekcje

103

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd