treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ujęcie z góry

Koło szlifierskie

nieznany

non ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

koło - Ujęcie przodu lekko do góry. Replikę koła szprychowego wykonano na podstawie znalezisk z badań wykopaliskowych na Starym Mieście w Kamieniu Pomorskim. Jest produktem kołodzieja, inaczej stelmacha, rzemieślnika zajmującego się wyrobem wozów drewnianych. Poszczególne elementy koła zrobione są z różnych gatunków drewna.

Koło szprychowe (replika)

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MC/M/38/37/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Przedstawia drewniane koło będące częścią mechanizmu mostu zwodzonego. Szprychy zbudowane na dwóch obręchach. Na piastrze, ukazanej po lewej stronie fotografii, znajduje się nawinięty gruby sznur. U dołu oparty o koło biały drewniany płotek ze sztachet.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Koło mostu zwodzonego.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16137/ML - Rzeźba drewniana, pełna, polichromowana, przedstawiająca św. Anny. Na postumencie w kształcie nieregularnego prostokąta, zakomponowana postać świętej, w długiej sukni, układanej w pionowe fałdy. U góry fałdy są drobniejsze, u dołu fałdy grubsze, pod szyją kołnierzyk w kształcie półokrągłej plisy. Na sukni kubraczek w kolorze brązowym, sięgający do połowy łydki, o połach zaokrąglonych u dołu. Kubrak z długimi rękawami jest dopasowany w czasie. Z przodu do pasa podkreślony jest dość wąskimi pionowymi żłobieniami, od pasa szerszymi biegnącymi ukośnie fałdami, zaś na rękawach ukośnymi nieregularnymi żłobieniami. Ręce złożone na piersiach do modlitwy. Głowa wzniesiona lekko do góry i lekko przechylona w prawo. Włosy brązowe, zaznaczone z przedziałkiem pośrodku, opadające na plecy, podkreślone żłobieniami. Nos prosty wydatny, usta wąskie, oczy owalne czarne, brwi cienkie łukowate czarne. Twarz i ręce pokryte cielistą farbą. Widoczne uszy. Spod sukni widoczne bose stopy.

Konserwacja: 1988 r.

Święta Anna

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16052/ML - Kołowrotek pionowy, drewniany, ozdobnie toczony. Drewno w kolorze ciemnobrązowym. Podstawa to mały stołeczek (wys. 26 cm) o zarysie prostokąta, na 4 toczonych nóżkach o rozstawie u dołu 34 x 30 cm. Pod nim zamocowany podnóżek – pedał do napędzania koła zamachowego, który z ośką koła łączy się poprzez pionowe ramię. W stołeczku 3 pionowe toczone kolumienki. Pomiędzy dwoma z nich umieszczona metalowa ośka, a na niej koło napędowe z ozdobnie toczonymi szprychami. Nad kołem umocowana kolejna pozioma metalowa ośka wraz ze szpulą nawijającą uprzędzione nici. Długość szpuli 29 cm. Trzecia kolumienka służy do zamocowania ramienia z przęślicą (dł. 49 cm) i przędzą. Koło napędowe ze szpulą łączy linka z lnianego sznurka założona na obwód koła i szpuli.

Kołowrotek pionowy

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret dziewczynki, ujętej frontalnie, w półpostaci z rękami złożonymi na podołku. Twarz szczupła, okrągła, z dużymi ciemnymi oczami obwiedzionymi jasnoniebieską farbą, szerokimi brwiami, wydatnym nosem, na ustach lekki półuśmiech. Odstające uszy. Włosy długie, z przedziałkiem pośrodku, zaplecione w dwa warkocze spływające na pierś. Ubrana w różową bluzkę z żółto-białawym wzorem (w grochy). Na ramionach ma błękitną chustę (?). Tło – czerwono-brunatne.Obraz w ramie.

Portret Hildy Güttner

portret kobiecy

Radowicz-Pohl, Teresa

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

naczynie gliniane - Ujęcie z boku; Misa o kulistym dnie (typ IVA1 Wiślańskiego), zdobiona w części górnej podwójnym pasmem dookolnym złożonym z grup potrójnych odcisków ujętych u dołu, nad maksymalną rozdętością brzuśca, poziomą liniaą odcisków. Ceramika bardzo krucha. Naczynie było rekonstruowane przynajmniej dwukrotnie i uzupełniane barwionym gipsem.

Naczynie o kulistym dnie

kultura amfor kulistych

3100 p.n.e. — 2500 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający Chrystusa na krzyżu otoczonego winoroślą z kiściami winogron.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

kolaż - Praca w kolorach (różne odcienie) niebieskim, białym, czerwonym (także różowym), zielonym dwóch chłopców trzymających wielką żaglówkę z czerwonawym i czeroworóżowym żaglem (element naklejony). Rysunki chłopców i elementy żaglówki - naklejone, białe ręce chłopców obejmujących kadłub wyraźnie odbijają się dzięki nałożeniu ich na tło burty, zielono-niebieskiej (z elementami kory - narysowanymi brązową kredką). Górne części sylwetek chłopców na tle białego koła, dookoła niego tło niebieskie (farba; plamkowanie). Chłopcy - przedstawieni całopostaciowo; stopy widoczne jako cienie, nad kostkami linia oddzielająca część nóg w kolorze białym od stóp, w kolorze czerwonym (chłopcy stoją w wodzie). Przy ich nogach widoczne trzy małe jachty (z niebieskimi żaglami) i jedna łódka, po prawej, z dwoma gałęziami (narysowanymi brązową kredką). Gałęzie (pięć) znajdują się również poza łódką. Po lewej widoczny również bardzo mały niebiesko-brązowy pomost, przy nim solniczka z napisem SÓ[L]. Po prawej od chłopców kij z tabliczką na sznurku: MORZE POMPOWE

Admirałowie floty Morza Pompowego

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 2074 obiektów

Kolekcje

214

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd