treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok na port i Wzgórze Zamkowe - ujęcie z przodu; Opracowany w manierze impresjonistycznej widok portu z panoramą miejską w tle, ukazujący typowy motyw, oglądany prawdopodobnie ze wschodniego brzegu Odry w rejonie Grabowa. Na I planie po prawej stronie drewniana dalba, za nią dziobowy fragment statku (frachtowiec) w trakcie prac remontowych. Na charakterystycznej, podwyższonej części burty duża, czytelna nazwa statku

Widok na port i Wzgórze Zamkowe

Dekkert Eugen

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: Port w Szczecinie - Port szczeciński widziany z prawego brzegu Odry w rejonie Mostu Hansy w stronę Mostu Kłodnego, widocznego w tylnym planie. Po lewej charakterystyczny widok różnego typu łodzi zgrupowanych na stałe przy wykorzystywanym do celów handlowych nabrzeżu koło mostu, po prawej zabudowa wschodniego brzegu Odry z charakterystycznymi szczytami spichlerzy. W centrum kompozycji okazały trójmasztowiec przycumowany do wysokiej dalby, za nim dwa inne żaglowce, po lewej płynący holownik-pilot, a wzdłuż brzegu Łasztowni duże jednostki parowe. W głębi sylwetka Mostu Kłodnego zamykająca kompozycję.

Stettiner Hafen | Port w Szczecinie

grafika: Port w Szczecinie

Stöwer Willy

1923-04-07

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Fragment nabrzeża portowego z przycumowanym statkiem żaglowo-parowym. Obok niewielki parowiec, z lewej dziób dwumasztowca. Z prawej strony dźwig, za którym widać zwartą zabudowę budynków ulicy wychodzącej na nabrzeże.

Port w Stralsundzie

Biel Antonie

między 1850 — 1880

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grafika - pejzaż portowy - Ujęcie z przodu. Akwaforta na papierze w kolorze sepiowym przedstawiająca port w Szczecinie. Widok od strony północnej na Odrę w rejonie Wałów Chrobrego z panoramą miasta. Na pierwszym planie niewielki parowiec przycumowany do dalb na rzece w trakcie wyładunku towaru do stojącej obok szerokiej, płytkiej barki. W głębi po lewej drugi statek widoczny od strony dzioba w otoczeniu płytkich barek. Obok w tle kolejna jednostka stojąca bliżej nabrzeża. W tle ukazano panoramę Wałów Chrobrego z 2-wieżowym budynkiem rejencji po prawej stronie (ob. Urząd Wojewódzki), gmachem muzeum (z niską wieżą częściowo zasłoniętą przez komin statku) oraz wydłużonymi budynkami dawnego urzędu finansowego i zakładu ubezpieczeniowego (ob. Akademia Morska), przed którymi schematycznie zaznaczono skarpę w stronę nabrzeża. Po lewej fragment sylwety Starego Miasta z wysoką wieżą kościoła św. Jakuba i zespołem wież zamkowych wśród zamarkowanej zabudowy kamienicowej. Całość ujęta nieco z góry - partia nieba z rozproszonymi obłokami zajmuje 2/3 powierzchni grafiki. Bez sygnatur.

Akwaforta - pejzaż portowy

nieznany

1920 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Akwaforta - Nabrzeże w Szczecinie - ujęcie z przodu; Widok na nabrzeże portu szczecińskiego z mostem Hanzy (Długim) w tle. Na Odrze liczne statki żaglowe i motorowe z okazałą jednostką parową w centrum. Na nabrzeżu marynarze. Nieboskłon zaokrąglony w górnych rogach. Podpisana odręcznie pod ilustracją po lewej: Stettin Bollwerk, po prawej podpis autora: Pallmann. Interesująca kreska świadcząca o dobrym wyczuciu ekspresji.

Stettin Bollwerk | Nabrzeże w Szczecinie

Pallmann, Kurt

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pejzaż miejski ze sztafażem - ujęcie z przodu; Obraz Port zimą przedstawia widok nabrzeża portu rybackiego na pokrytej krą rzece z umieszczoną na pierwszym planie niewielką barką i przycumowaną obok łódką. W tle pośród zwartej miejskiej zabudowy dwie wieże. Są to prawdopodobnie okrągła Baszta Prochowa oraz wieloboczna Baszta Mennicza w Goleniowie nad Iną.

Port zimą

pejzaż miejski ze sztafażem

Hartig, Hans

między 1930 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

200 miliardów marek - ujęcie z przodu; Jednostronny bon o nominale 200 miliardów marek z bladozielonym poddrukiem. Napisy czarne. Oznaczenie serii i numer - czerwone. Strona główna: w narożnikach nominał 200, w górnej części bonu falisty napis NOTGELD DER STADT KÕSLIN, niżej napis Die Stadthauptkasse Köslin/ zahlt gegen diesen Schein an den Inhaber/ 200/ Milliarden Mark, ponizej napis Köslin, den 27. Oktober 1923. | Der Magistrat i faksymile podpisów; Dr. Pusch i Steinhãußer, poniżej falisty napis: DIESES NOTGELD GILT ALS GESETZLICHES ZAHLUNGSMITTEL UND WIRD VON ALLEN KASSEN IN KÕSLIN/ | IN ZAHLUNG GENOMMEN / DAS ENDE DER LAUFZEIT WIRD ÕFFENTLICH BEKAMNNT GEMACHT, po prawej stronie bonu czerwony napis Serie T, a po lewej czerwony numer seryjny No 19213 ✻. Poddruk bladozielony, druk w kolorze czarnym.

200 miliardów marek

magistrat miasta Koszalina (1266-1945)

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Rozbitkowie na wzburzonym morzu

Willaerts Adam

1636

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Żaglowce na morzu

ADV monogramista, szkoła holenderska

1610?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 2603 obiektów

Kolekcje

188

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd