treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Puchar Hartwiga - ujęcie z przodu; Z prawej strony Srebrny puchar w formie kielicha. Stopa okrągła z profilowanym otokiem. Brzeg stopy z wąską kryzą i cokolikiem. Dolna część płaszcza stopy ozdobiona repusowanym ornamentem typu lambrekinowego. Trzon tralkowy oddzielony od stopy i czary pierścieniem zdobionym ukośnym repusowaniem. Tralka z wybrzuszeniem w górnej części nawiązującym do formy nodusa, podzielona jest w pionie na 8 wydłużonych puklowań, w centrum znajdują się grawerowane medaliony z tarczą herbową i ornamentem roślinnym. Ponad owalnym zamknięciem puklowań silne przewężenie o charakterze wklęsłej obrączki. Czara w kształcie odwróconego dzwonu ozdobiona jest w dolnej części niskim puklowanym koszyczkiem z wybrzuszeniem, oddzielonym od płaszcza czaszy wąskim pierścieniem z ornamentem perełkowym. Gładką, rozszerzającą się ku górze powierzchnię czary zdobi dekoracja nakładkowa personifikacja sprawiedliwości - Temida z opaską na oczach, z wzniesionym mieczem w lewej i dwuszalkową wagą w prawej ręce. Postać ujęta w otwarty górą wieniec z liści dębowych z żołędziami (niektóre niemal pełnoplastyczne). Z lewej strony pokrywa złożona z profilowanej kryzy i dwudzielnego płaszcza, którego części wymodelowane z wklęsłych, rozszerzających się ku dołowi kwater, rozdziela pierścień z granulacją. Wyniesiony w centrum pokrywy uchwyt wieńczący w formie bogato zdobionego kwiatonu. Wnętrze czary i pokrywy złocone, poszczególne części pucharu skręcone śrubami.

Puchar Hartwiga

nieznany

około 1840

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz przedstawia scenę z greckiego mitu o Apollinie i Marsjaszu rozgrywającą się na tle ledwie zarysowanego wieczornego pejzażu. Po lewej król Midas w koronie z ostrymi kolcami i brązowym płaszczu, starzec w wieńcu z dębowych gałazek i szaro-granatowej szacie oraz postać kobiety z pasiastym szalem (bogini Atena?). Po prawej półnagi Apollo z narzuconym na ramię ciemnoczerwonym okryciem graja na wioli i Marsjasz z fletnią Pana w dłoniach odziany w skórę zwierzęcą. Figury ujęte w półpostaci wypełniają pierwszy plan obrazu.

Sąd Midasa

Honthorst, Gerrit van

1630 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na zdjęciu pieczęć z owalnym tłokiem widziana z boku. Tłok na żłobkowanej kolumnie połączony miedzianym pierścieniem z drewnianą gałką. Na owalnym tłoku wyobrażenie bogini sprawiedliwości, trzymającej miecz w jednej ręce i wagę w drugiej ręce. Od góry w otoku napis.

Tłok pieczęci Ławy Sądowej Starego Miasta Torunia

Tłok pieczęci

nieznany

XVII w. (?)

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Gmach Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego przy ul. Krakowskie Przedmieście w Lublinie. Widok od strony brukowanej ulicy. Piętrowy murowany budynek. Nad głównym wejściem wsparty na czterech kolumnach balkon z balustradą. Część środkowa lekko wysunięta, zwieńczona cokołem z rzeźbą (trzy postacie kobiece). Okna piętra dekorowane trójkątnymi tympanonami. Pomiędzy nimi pilastry. Część parterowa boniowana. Na frontowej elewacji napis w języku polskim i rosyjskim. Przed budynkiem kilka drzew, stojąca latarnia oraz grupa pięciu osób. Po prawej fragment ogrodzenia i boczna elewacja z oknami.
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Towarzystwo Kredytowe Ziemskie w Lublinie

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie od strony drugiej, bok rzeźby. Kolor szaro-beżowy. Postać kobiety siedzi na konarze drzewa. Ustawiona bokiem do widza. Głowa skierowana lekko w lewo i w górę. W lewej dłoni, zgiętej w łokciu i uniesionej do góry, trzyma jabłko. Przez lewe ramię przewieszona jest tkanina. W tle widoczne tarasy za Pałacem i drzewa parkowe.

Pomona (Lato)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Fotografia Grety i Leona Haberów w sadzie we Lwowie

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/G/514/ML - Widok ruin zamku w Dąbrowicy. XVI wieczny zamek fundowany przez Piotra Firleja, przebudowany w XVII w. ukazany nieco w głębi przedstawienia w ujęciu od strony baszt. Baszty ośmioboczne, jednokondygnacyjne, w przyziemiu opilastrowane. W partii piętra okna w dekoracyjnych obramieniach, zwieńczone fryzem i gzymsem. Zza lewej baszty widoczny zrujnowany fragment jednego ze skrzydeł. Po prawej niewielki budynek kryty dachem uskokowym. Na pierwszym planie rozległy teren ze zniszczonym, niskim płotkiem. Przy basztach zamkowych niskie krzewy i drzewa.

Ruina zamku w Dąbrowicy od strony Lublina

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 1413 obiektów

Kolekcje

171

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd